ایستایی کالا در گمرک چهارمحال و بختیاری به 7 روز کاهش یافت


ایستایی کالا در گمرک چهارمحال و بختیاری به 7 روز کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: ایستایی کالا در گمرک استان و کشور از 27 روز در سال‌های گذشته به هفت روز در سالجاری کاهش یافته است، اما همچنان با شرایط ایده‌آل فاصله دارد.

اسماعیل الله‌دادی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه این استان افزود: باید تلاش کرد تا ایستایی کالا در گمرک بیش از این کاهش یابد چرا که به ازای هر روز ماندگاری کالا در گمرک، یک درصد به قیمت تمام شده کالا اضافه می‌شود و این موضوع در رقابت‌پذیری کالاها در عرصه جهانی موثر است.
وی به چالش‌های صادرات این استان نیز اشاره کرد و گفت: تنوع کالاهای صادراتی استان کم است و هر سال کالاهای مشخصی از استان صادر می‌شود و از سوی دیگر تنوع شرکت‌های صادراتی استان نیز کم است و صادرکننده جدیدی در استان نداریم.
الله‌دادی با بیان اینکه ۷۰ درصد صادرات استان به کشور عراق است، تنوع کم کشورهای هدف صادراتی استان را از دیگر چالش‌های این استان برشمرد و افزود: این تنوع کم شکننده است و باید تلاش کرد تا کشورهای هدف صادراتی متنوعی را برای کالاهای خود شناسایی کنیم.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری از صادرات ۴۱ میلیون دلار کالا در این استان طی سالجاری خبر داد و اظهار داشت: این میزان بیشتر از هدف‌گذاری صادراتی استان برای سال ۹۹ است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین از وجود ۸۵۰ واحد صنعتی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۵ واحد صنعتی بزرگ، ۳۲ واحد متوسط و مابقی واحدها، صنایع کوچک هستند.
سجاد رستمی افزود: سهم این استان از میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های در حال اجرای کشور۱.۴ درصد، از حیث تعداد طرح‌های در حال اجرا، ۲.۳ درصد و شرکت‌های در حال فعالیت ۱.۲ درصد است.
وی با بیان اینکه از ۴۶ شرکت صادراتی برتر کشور در سالجاری، سه واحد از استان چهارمحال و بختیاری بوده است، خاطرنشان کرد: برفاب، ورق خودرو و ظریف مصور این سه واحد صادرکننده نمونه ملی هستند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در برخی از محصولات از جمله بادام، ورق خودرو، موکت، خوراک آبزیان، محصولات لوازم خانگی، سنگ‌های تزیینی و شیرخشک نوزاد از جایگاه و اهمیت مهمی در عرصه صادرات برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس و متن روز روانشناس و مشاور | بیش از 30 عکس و متن تبریک روز روانشناس