کارخانه آرد لردگان افتتاح شد


کارخانه آرد لردگان افتتاح شد

شهرکرد- ایرنا- کارخانه آرد شهرستان لردگان به همراه 12 طرح تعاونی دیگر روز سه‌شنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با آیین افتتاح 286 طرح تعاونی کشور افتتاح شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس، اظهار داشت: با توجه به گزارش استاندار مبنی بر فعالیت‌های تعاونی در استان، شایسته است تا چهارمحال و بختیاری را با عنوان استان سرآمد در بخش تعاون معرفی کنیم.

محمد شریعتمداری افزود: ۸۰ درصد ضریب نفوذ تعاونی در این استان قابل توجه و تقدیر است و بی‌شک می‌تواند تاثیرات مثبتی بر روند توسعه اقتصادی این استان داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین یک سوم اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون این استان در دولت تدبیر و امید بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حمایت‌های ویژه این وزارتخانه از استان‌های کمتربرخوردار کشور، تصریح کرد: تلاش شده تا در ماه‌های پایانی دولت در استان‌های کم‌برخوردار نمایندگی ویژه‌ای را به یکی از معاونان واگذار کنیم تا روند اجرای طرح‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید را شتاب بخشد.

شریعتمداری افزود: در همین راستا منابع مالی جدیدی تزریق شد و تلاش می‌شود تا طرح‌های سرمایه‌گذاری قبلی که از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار است تا پایان دولت تکمیل شود و گام‌های جدید برای توسعه اقتصادی و کاهش فقر در این استان‌ها برداشته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در آیین افتتاح همزمان طرح‌های تعاونی این استان اظهار داشت: بیش از سه هزار تعاونی فعال در این استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۸۳ تعاونی در دولت تدبیر و امید تشکیل شده است.

اقبال عباسی ادامه داد: همچنین از جمعیت حدود یک میلیون نفری این استان، ۷۹۱ هزار نفر عضو تعاونی‌ها هستند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر در طول دولت یازدهم و دوازدهم در تعاونی‌ها عضو شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های چهارمحال و بختیاری برای ۳۵ هزار نفر اشتغالزایی کرده‌اند، تصریح کرد: از این میزان اشتغالزایی، بیش از ۱۰ هزار شغل سهم تعاونی‌های است که در دولت تدبیر و امید راه‌اندازی شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از تلاش و خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان، اجرای طرح سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی برای ارتقای سطح فعالیت تعاونی‌ها در این استان را نیز خواستار شد و گفت: ارتقای فرهنگ تعاون از موضوعات مهمی است که نیازمند فرهنگسازی است.

عباسی همچنین افتتاح کارخانه آرد لردگان را طرح مهمی برای این منطقه دانست و گفت: با توجه به مسافت طولانی این شهرستان با مرکز استان و تامین آرد این شهرستان از دیگر استانهای همجوار اجرای این طرح می‌تواند نقش مهمی در تامین به موقع و موردنیاز به آرد و نان مصرفی مردم ایفا کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۱۳ طرح تعاونی استان با ۶۷ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است.

حفیظ‌الله فاضلی افزود: این تعداد شرکت تعاونی برای ۱۱۹ نفر در استان اشتغالزایی کرده است.

به گزارش ایرنا، کارخانه آرد لردگان در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و زیربنای پنج هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان در شهرستان لردگان ایجاد شده است.

این کارخانه زمینه اشتغال ۶۰ نفر را فراهم کرده است و ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن آرد را دارد.

شهرستان لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


محبی در آستانه کسب یک جایزه جدید