پنج قلوهای قوچ افشار برای نخستین بار در ایران متولد شدند


پنج قلوهای قوچ افشار برای نخستین بار در ایران متولد شدند

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: برای نخستین بار قوچ‌های افشار پنج قلو هم به دنیا آمدند در صورتی که سال‌های گذشته در زنجان که پیشتاز اصلاح نژاد گوسفندی است تا چهار قلو زایی انجام شده بود.

جواد تاراسی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۱۵۰ هزار راس گوسفند در قالب طرح اصلاح نژاد ژن دار شده اند و بیش از ۱۲ درصد از برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی زنجان در رابطه با ژن دار کردن گوسفند افشاری در استان زنجان عملیاتی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر اصلاح نژاد دام سبک در ۱۳۲ دامداری روستاهای زنجان انجام می‌شود، گفت: اجرای این طرح افزایش تولید گوشت در استان زنجان را به همراه داشته و در تأمین گوشت قرمز کشور هم مؤثر است.

تاراسی با اشاره به اینکه ایران جزو هشت کشور دارنده فناوری چندقلوزایی است و در زمینه اصلاح نژاد گوسفند افشاری نیز بسیار موفق بوده است افزود: طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری از سال ۸۵ با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه زنجان با وارد کردن سلول‌های جنسی گوسفند نژاد برولامرینو از کشور نیوزیلند آغاز شده است.

وی افزود: ژن دار شدن ۲۰ هزار رأس دام در سال از برنامه‌های این سازمان بوده و تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار راس گوسفند در این استان اصلاح نژاد شده است.

گفتنی است بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در زنجان وجود دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زیبایی عروسکی دختر لعیا زنگنه ! / عکس جوانتر شدن خانم بازیگر سریال مادرانه بعد 11 س...