وزش باد شدید و گرد و خاک سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد


وزش باد شدید و گرد و خاک سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

زاهدان- ایرنا- رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گرد و خاک زاهدان و برخی مناطق مرکزی و غربی این استان را از روز شنبه فرا می‌گیرد.

علی ملاشاهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود وزش این باد علاوه‌بر زاهدان، شهرستان‌های تفتان، خاش، سراوان، مهرستان، سیب سوران، شمال دلگان و میرجاوه و همچنین شهرهای بزمان و نصرت آباد را فرا گیرد.
وی افزود: انتظار می‌رود بیشینه سرعت وزش باد به ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و گاهی بیشتر از ۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد و سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود.
رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه قسمتی از کانون وزش باد در محدوده کویر لوت است پیش‌بینی می‌شود گردوخاک در مسیرهای ارتباطی به سمت استان کرمان به دلیل کاهش شعاع دید با اختلال همراه شود.
وی گفت: اختلال موقت در ترددهای ریلی در مسیر زاهدان - بم نیز وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود راه آهن تدابیر لازم برای عبور بی‌خطر قطار از کانون وزش باد را در دستور کار قرار دهد.
ملاشاهی توصیه کرد: از ترددهای غیرضروری در مسیرهای زاهدان - بم و ایرانشهر - بم در زمان باد و گردوخاک جلوگیری شود.
وی ادامه داد: کشاورزان و فعالان عمرانی مناطق درگیر توفان اقدامات پیش گیرانه از قبیل مقاوم سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های گلخانهای را در دستورکار قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت