بارش برف و کولاک کردستان را فرا می‌گیرد


بارش برف و کولاک کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی آسمان این استان در اواخر هفته شاهد بارش برف، وزش باد و کولاک خواهد بود.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از امروز یکشنبه تا سه شنبه جو استان، پایدار بوده و بجز افزایش پوشش ابربخصوص از بعدازظهر سه شنبه و گاهی وزش باد پدیده دیگری نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: اما به دنبال آن از اواخر وقت سه شنبه تا صبح شنبه هفته آینده سامانه‌ای فعال بارشی از نیمه غربی کشور عبور کرده که موجب پوشش ابر، مه، وزش باد گاها شدید، بارش باران و برف، رعدوبرق و در گردنه ها و ارتفاعات استان کولاک برف خواهد شد.

پناهی گفت: بارش‎ها در کل استان قابل توجه بوده ولی از لحاظ شدت و مقدار برای روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه و برای شهرستان های بانه، مریوان، سروآباد،سقز، دیواندره، کامیاران، سنندج و جنوب شهرستان های قروه و دهگلان بیش از سایر نقاط پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود بتدریج از بعدازظهر چهارشنبه با توجه به سرد شدن هوا و تبدیل بارش ها به شکل برف، اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی، در مناطق مختلف استان رخ دهد.

معاون توسعه و پیش‎بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه از میزان بارش‌ها کاسته شده ولی همچنان در بعضی از ساعات شاهد بارش در برخی از مناطق غربی و جنوبی استان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: از روز پنجشنبه نیز با خروج تدریجی شاخه اصلی سامانه بارشی از سطح منطقه و افزایش پایداری هوا، شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما و شدت گرفتن سرما و یخبندان، بخصوص در مناطق شمالی و شرقی استان، تا اواسط هفته آینده خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۰ بهمن ۲۱۹ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۰۴ میلی‌متر سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.

همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلند مدت ۲۷ ساله (از مهر سال ۱۳۷۲ تا شهریور ۱۳۹۹) که ۲۵۹ میلی‌متر بود ۱۵ درصد کاهش دارد.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان