ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان آغاز شد


ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- معاون آموزش حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: ثبت نام متقاضیان سال تحصیلی 1401-1400 در سطح 2 و 3 از 25 بهمن آغاز شده و تا 31 اردیبهشت ماه 1400 ادامه دارد.

معصومه ترکان روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص ثبت‌نام متقاضیان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حوزه‌های علمیه خواهران افزود: برای استان هرمزگان در سطح ۲ برای دوره سیکل هم درخواست دادیم و دارندگان مدارک دیپلم و بالاتر نیز پذیرش می‌شوند.

وی ادامه داد: بانوان متقاضی نام‌نویسی در مدرسه‌های علمیه خواهران این استان برای شرکت در سطح سه نیز می‌توانند رشته‌های تفسیر و علوم قرآن و فقه و اصول و کلام با گرایش مهدویت را انتخاب کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت:علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه می‌توانند به دو طریق غیرحضوری از طریق پایگاه اینترنتی http://paziresh.whc.ir و یا به صورت حضوری از طریق مراجعه به مدارس علمیه نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

ترکان اضافه کرد: امسال نیز آخرین دوره ثبت‌نام برای بازپذیری حوزه علمیه خواهران است و سال آینده این امکان وجود ندارد.

به گفته وی، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان به دنبال افزایش مدارس علمیه سطح سه (مقطع کارشناسی ارشد) با رشته کلام در رودان، سطح ۲(کارشناسی) با پذیرش در مقطع سیکل و سطح چهار(دکترا) در بندرعباس است.

تحصیل ۱۰۰۰ بانوی طلبه در هرمزگان

به گفته معاون آموزش حوزه علمیه خواهران هرمزگان، تعداد مدارس علمیه خواهران این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از یک مدرسه در مرکز، به ۱۴ مدرسه در شهرستان‌های میناب، رودان، جاسک، بندرلنگه، بندرخمیر، حاجی‌آباد، پارسیان، سیریک، رودخانه و بشاگرد و یک مؤسسه آموزش عالی حوزوی سطح سه در بندرعباس افزایش یافته است.

ترکان، تعداد طلبه‌های دانش‌آموخته دراستان هرمزگان را نیز یک‌هزار و ۱۰۰طلبه اعلام کرد و افزود: این تعداد به صورت مبلغ با نهادهای دولتی از جمله آموزش‌وپرورش، تبلیغات اسلامی، دانشگاه‌ها، مدارس غیرانتفاعی و عرصه‌های پژوهشی، اجتماعی و آموزشی فعالیت دارند.

وی ابرازداشت: با شیوع بیماری کرونا تحصیل در دوران کرونا به صورت بر خط ادامه یافت و استادان و طلاب در سامانه مدرس که از طرف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شده همانند گذشته به تدریس و تحصیل مشغول هستند و در نیمسال اول سال جاری نزدیک به ۵۰۰ آزمون پایانی به صورت مجازی و حضوری با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در استان هرمزگان از سال ۸۶ تاسیس شده و درحال حاضر دارای ۲۸۳ استاد در سطح ۲ و ۳ مشغول به کار هستند.

ساختمان این مرکز در بلوار امام حسین(ع) بندرعباس واقع در شهرک سجادیه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی