امام جمعه شاهرود: خطاهای محاسباتی آمریکا در مسایل ایران ادامه دارد


امام جمعه شاهرود: خطاهای محاسباتی آمریکا در مسایل ایران ادامه دارد

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: آمریکا در برخورد با ایران از ابتدا دچار خطای محاسباتی بوده و همچنان به این کار ادامه می‌دهد .

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا برگزار شد، به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : این خطای محاسباتی از سال ۳۲ شروع شد و ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد : آمریکایی ‌ها خوی استکباری و برتری طلبی نسبت به همه دنیا دارند.

امام جمعه شاهرود گفت : یکی از اشتباه و خطاهای فاحش آنها حمایت از شاه و بختیار تا روز آخر و حمایت از کودتاها و گروهک هایی که در اطراف کشور قصد براندازی داشتند ، بود .

امینی افزود : حمله مخفینانه به طبس، تحریک صدام به جنگ ۸ ساله، زدن هواپیمای مسافربری، دادن اطلاعات به دشمنان، تحریم و تهدید تا حمایت از فتنه ۸۸ با هدف دوقطبی کردن کشور و وحدت شکنی از دیگر خطاهای محاسباتی بود .

خطیب جمعه شاهرود گفت : خطای محاسباتی آنان به این خاطر است که اینان و همه مستشرقان و اسلام شناسان آنها از ایران و اسلام شناختی ندارند .

وی افزود : آمریکایی ‌ها و غربی ها از فرهنگ ایرانی و اسلامی و ملت ایران درک صحیحی ندارند .

خطیب جمعه شاهرود گفت : آنها اگر ملت ایران را می شناختند پس از فتنه ۸۸ توبه می کردند.

وی درباره سیاست کشور در خصوص برجام هم گفت : سیاست قطعی کشور سخن رهبری است ، در ایران به مهمل بافی آمریکا توجه نمی شود .

امام جمعه شاهرود گفت : ایران به تعهدات برجامی عمل کرده اما آمریکا و اروپا عمل نکردند آنها حق شرط گذاری ندارند چرا که خلاف وعده عمل کردند ، آمریکا و اروپا بدهکار ملت ایران هستند .

حجت‌الاسلام امینی افزود : رهبری سه شرط برای برگشت به برجام گذاشتند که لغو همه تحریم ها، راستی آزمایی در میدان عمل نه روی کاغذ است ، همه تریبون داران باید بدانند که هر حرفی غیر از این زده شود از حلقوم دشمن است.

وی به مداحان هم توصیه کرد ، مداحی کنید ولی رعایت ادب، اخلاق و حرمت داری حفظ شود ، نباید به هیچ شخصیتی که در نظام خدمت می کند ، حرف هایی دشمن شاد کن زده شود .

وی به فرا رسیدن ماه رجب اشاره کرد و گفت : رجب یکی از ماه های حرام بوده و ماه عبادت است .


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...