تجهیز آزمایشگاه ساختمان جدید پزشکی قانونی کردستان در اولویت قرار دارد


تجهیز آزمایشگاه ساختمان جدید پزشکی قانونی کردستان در اولویت قرار دارد

سنندج‌ - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: تجهیز آزمایشگاه ساختمان جدید پزشکی قانونی مهمترین برنامه این اداره کل برای توسعه کمی و کیفی خدمات است.

بهتاش خانی‌آباد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمونه‌هایی را برای بررسی آزمایشگاهی به استان همجوار می‌فرستیم که زمان را طولانی کرده و موجب اطاله دادرسی می‌شود.

وی یادآور شد: برای تجهیز آزمایشگاه در ساختمان جدید پزشکی قانونی در سنندج نیاز به دستگاه‌های گران‌قیمت و فضای مجهز و پیشرفته داریم که به عنوان مثال یکی از این دستگاه‌ها ۲۰ میلیارد ریال هزینه می‌برد.

خانی‌آباد با بیان اینکه امیدواریم با کمک مسوولان استانی اعتبارات لازم برای تجهیز آزمایشگاه تامین شود افزود: آزمایشگاه ساختمان جدید پزشکی قانونی پس از تجهیز می‌تواند به قطبی برای غرب کشور و حتی امکانی برای جذب گردشگران درمانی باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: این امکان را خواهیم داشت که نمونه‌هایی همچون سم یا الکل را برای بررسی از کشورهای همسایه بپذیریم.

خانی‌آباد با اشاره به فعال شدن سالن تشریح و پذیرش اداری ساختمان جدید اظهار داشت: کماکان سالن تشریح در آرامگاه بهشت محمدی سنندج به خدمات ادامه می‌دهد و توانایی پوشش نیازها را دارد و تنها در موارد خاص اجساد به ساختمان جدید انتقال داده می‌شود.

وی تاکید کرد: در شرایط بحرانی که شاهد تعداد بالایی جسد هستیم و یا اجسادی که نیاز به بررسی دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر دارند، سالن تشریح جدید با امکانات بالاتر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

خانی‌آباد با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت‌ها که برای استان کردستان ضروری محسوب می‌شود ایجاد سوله بحران است اضافه کرد: در کنار ساختمان جدید پزشکی قانونی یک زمین مناسب برای ساخت این سوله وجود دارد که امیدواریم در اختیار پزشکی قانونی قرار گیرد یا اینکه مسوولان استان خود به ساخت این سوله اقدام کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان با اشاره به اینکه دلیلی برای مخالفت با ساخت این سوله وجود ندارد اظهار داشت: اگر حادثه‌ای روی دهد و یا به هر دلیلی تعداد اجساد در یک روز زیاد باشد در نبود چنین سوله‌ای با مشکل مواجه می‌شویم.

وی اضافه کرد: ما سابقه آتش گرفتن یک اتوبوس مسافربری در سنندج را داریم که اجساد به صورت پراکنده در بیمارستان‌های مختلف نگهداری شدند که اگر چنین سوله‌ای وجود داشت شناسایی آنها راحتتر بود.

خانی‌آباد افزود: بعد از سقوط هواپیمای اکراین کمبود این سوله‌ها بیشتر احساس شد چراکه در این شرایط شاهد قطعاتی از اجساد هستیم که اگر کنار هم باشند سریعتر امکان شناسایی آنها وجود دارد.

وی یادآور شد: تجهیز ساختمان و آزمایشگاه و راه‌اندازی سالن‌های کنفرانس و خوابگاه از جمله اولویت‌های ساختمان جدید پزشکی و قانونی است.

خانی‌آباد با بیان اینکه در این ساختمان با دعوت از دانشجوها و اساتید می‌توان برای آموزش مورد استفاده قرار گیرد افزود: این ساختمان می‌تواند قطب علمی پزشکی قانونی غرب کشور و یک افتخار برای استان باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش