یک مشت حرف مفت و چرند علیه کاپیتان استقلال


یک مشت حرف مفت و چرند علیه کاپیتان استقلال

 ابتدای فصل، وریا غفوری با مدیریت باشگاه استقلال توافق کرد تا قرارداد 2/2میلیاردی‌اش فسخ و قرارداد جدید به‌مبلغ 8میلیارد برای دو فصل با او امضا شود.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، ابتدای فصل، وریا غفوری با مدیریت باشگاه استقلال توافق کرد تا قرارداد ۲/۲میلیاردی‌اش فسخ و قرارداد جدید به‌مبلغ ۸میلیارد برای دو فصل با او امضا شود. در تمام دنیا بازیکنان و باشگاه‌ها با یکدیگر توافق می‌کنند تا مبلغ و مدت قرارداد درطول دوران همکاری تغییر کند.

۱۹ ۶گاهی رشد و پیشرفت بازیکن مبلغ قرارداد افزایش را می‌دهد؛ گاهی به دلیل نیاز باشگاه و نگرانی از پایان قرارداد و جدایی بازیکن، مبلغ و مدت قرارداد بازنگری می‌شود. در استقلال هم جز این اتفاق، چیز عجیب و حیرت‌انگیز دیگری رخ نداده؛ اما چرا بعضی‌ها حیرت‌زده به این قرارداد می‌نگرند؟

عده‌ای که فهم و درک درستی از فوتبال ندارند و بازیکنان را مثل یک کارمند ساده در یک اداره می‌پندارند، خیال مدعی‌اند که وریا تا پایان قرارداد باید با مبلغی که چندسال قبل توافق داشته برای استقلال بازی می‌کرد. همین تصور غلط رسول پناه، عامل جدایی شجاع خلیل‌زاده چند ماه مانده به فینال آسیا بود.

اینها همان گروهی هستند که حقوق کارمندی خودشان را کنار دستمزد وریا و شجاع می‌گذارند و در مقایسه‌ای از بنیان نادرست فریاد می‌زنند: چرا باید چنین دستمزدهایی پرداخت شود؟ مگر وریا و شجاع چه‌کار خارق‌العاده و شاقی انجام می‌دهند؟!

در افشای قرارداد وریا غفوری-که ناگفته معلوم است تسویه حساب شخصی احمدمددی با وریاست- چیزی جز یک مشت حرف مفت و ناحساب در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها ندیدم. درشبکه‌های اجتماعی هم یک مشت بحث احمقانه میان هواداران شکل گرفته که ادله کافی و منطقی در آنها نیست!

هر کدام از ما حق داریم در حرفه و شغلمان بر سر حقوق و دستمزد با مدیران‌ خود مذاکره کنیم. اگر مدیر بالادستی ما بپذیرد که به جای ۵میلیون، ماهی ۱۰۰میلیون به ما حقوق بدهد، واقعا در میان ما کسی هست که دست رد به چنین قراردادی بزند؟

بعد از افشای قرارداد وریا برایم سوال ایجاد شده که این وسط وریا غفوری چه تخلفی انجام داده؟ اگر مبلغ قرارداد خارج از عرف است یا تخلفی صورت گرفته، باید یقه احمد سعادتمند را گرفت که پای این برگه را امضا کرده است.

وریا مثل هر انسانی حق دارد که برای منافع شخصی و ترقی زندگی‌اش در فکر دستمزد بیشتر باشد. کاپیتان استقلال در ابتدای فصل مدیرش را به پذیرفتن حقوق بیشتر متقاعد ساخته؛اینکه وریا غفوری یا شجاع خلیل‌زاده مستحق دریافت چنین دستمزدهایی هستند، بحث دیگری است اما مذاکره و توافق بر سر حقوق بیشتر در دنیای حرفه‌ای عرف است و گناهی متوجه وریا و امثال او نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول