رییس دادگستری کردستان: بروزرسانی امکانات از ارکان سند تحول قضایی است


رییس دادگستری کردستان: بروزرسانی امکانات از ارکان سند تحول قضایی است

 سنندج‌ - ایرنا - رییس کل دادگستری کردستان گفت: سند تحول دستگاه قضایی به دنبال کیفیت بخشی به دستگاه قضایی بوده و بروز شدن در امکانات از ارکان این سند است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی همزمان با دهمین روز از دهه فجر در سنندج اظهار داشت: بهبود امکانات در جهت خدمت رسانی است به این صورت هر چه فضا بهتر و امکانات بیشتر باشد کارکنان می‌توانند خدمات بهتری ارائه‌ دهند.

وی با بیان اینکه اگر کارهای قضایی به صورت فنی انجام شود کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها بهتر و آرا قضایی علمی‌تر خواهد بود افزود: یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضا در قالب افتتاح ساختمان پزشکی قانونی به هموطنان در کردستان در ایام دهه فجر تقدیم شد.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: تکمیل و تجهیز این ساختمان نیاز به اعتباراتی دارد البته امیدواریم مابقی اعتبار برای تکمیل ساختمان هم جذب شود.

رییس کل دادگستری کردستان اظهار داشت: ساختمانی که کارکنان پزشکی قانونی در آن مستقر بوده‌اند در داخل شهر و متعلق به دادگستری است و خود دادگستری کمبود فضا دارد که اگر فازهای بعدی ساختمان جدید راه‌اندازی شود، دادگستری هم می‌تواند از آن ساختمان بهره برد.

وی گفت: کمبود نیروی پزشکی قانونی در برخی شهرستان‌ها کاملا مشهود است که انجام کار را بویژه در زمان‌های شیفت برای این کارکنان دشوار کرده است.

رییس دادگستری کردستان: بروزرسانی امکانات از ارکان سند تحول قضایی است

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان هم در این آیین ساختمان پزشکی قانونی را پروژه ضروری استان دانست که کارایی حداکثری دارد و اظهار داشت: با افزایش تصادفات و مرگ‌های غیرطبیعی نظر پزشکی قانونی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

بهتاش خانی‌آباد با اشاره به هزینه بر بودن تجهیز آزمایشگاه گفت: برای تجهیز آزمایشگاه، بخش اداری و سیستم تاسیساتی ساختمان نیاز به اعتباراتی داریم که امیدواریم با کمک مسوولان تامین شود.

وی یادآور شد: اگر شرایطی پیش بیاید که اجساد بیشتر از تعداد و ظرفیت سالن تشریح در آرامگاه بهشت محمدی باشد به سالن تشریح ساختمان جدید انتقال داده می‌شود.

خانی‌آباد اضافه کرد: قبل از شیوع کرونا سالن تشریح را که در ساختمان پزشکی قانونی و در داخل شهر قرار داشت به آرامگاه بهشت محمدی انتقال دادیم که اگر آن کار انجام نمی‌شد می‌توانست در ابتلای افراد به کرونا تاثیر بگذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رسوایی اخلاقی بازیگر زن سریال جومونگ 3