قائم مقام دبیر شورای نگهبان: نظارت بر انتخابات با نگاه بی‌طرفانه است


قائم مقام دبیر شورای نگهبان: نظارت بر انتخابات با نگاه بی‌طرفانه است

بیرجند - ایرنا - قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات یک وظیفه قانونی و حیاتی است که با نگاه کاملا بی‌طرفانه انجام می‌شود.

سیامک ره‌پیک روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: نظارت بر انتخابات جزو وظایف شورای نگهبان طبق قانون اساسی است که به بهترین نحو ممکن به آن عمل می‌شود.

وی گفت: بعضا در افکار عمومی و بین برخی نخبگان مسایلی در مورد شورای نگهبان مطرح می‌شود اما تلاش شورای نگهبان در ادوار مختلف رعایت قانون و اصل بر بی‌طرفی بوده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان اظهار داشت: در انتخابات آینده هم ضمن اینکه شرایط ویژه و خاصی را پیش رو داریم این مهم مانند گذشته مورد توجه خواهد بود.

وی افزود: دفتر خراسان جنوبی یکی از دفاتر استانی است که هیچ دغدغه‌ای در سال‌های گذشته در مورد انتخابات نسبت به آن نداشتیم.

ره‌پیک گفت: علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را هم خواهیم داشت و برگزاری انتخابات پرشور نیازمند تلاش همه مجموعه‌های ذیربط است.

وی اظهار داشت: ظرفیت و عمق انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا بزرگ و عمیق است و مشکلاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد حتما حل خواهد شد زیرا مردم ایران در دوران مختلف مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: مردم ایران در جنگ تحمیلی در برابر دشمن با دست خالی ایستادند و امیدواریم از گذر انتخابات پیش رو حرکت‌های بزرگی برای رفع مشکلات انجام شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام مهدی یعقوبی به عنوان مسوول دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات حجت الاسلام علی محمدی مسوول پیشین این دفتر تقدیر شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روایت حادثه خروج از ریل قطار مشهد – یزد از زبان یکی از مصدومان