بخش روستایی سمیرم در دولت تدبیر و امید توسعه یافت


بخش روستایی سمیرم در دولت تدبیر و امید توسعه یافت

اصفهان- ایرنا- فرماندار سمیرم گفت: زیرساخت‌ها و زیربناهای روستاهای این شهرستان در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه یافت.

به گزارش ایرنا، محمدرضا عسگریان روز جمعه در جمع نمازگزاران این شهر با گرامی‌داشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: تنها در یک مورد یعنی آسفالت معابر روستایی حدود ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت به روستاها اختصاص داده شد.

به گفته وی، بیش از پنج هزار تن قیر یارانه ای در ۲ سال گذشته برای آسفالت مسیرها و معابر روستاهای متعدد با همکاری شوراهای روستایی در این مناطق توزیع شد.

فرماندار سمیرم با اشاره به وجود ۱۵۰ روستا و آبادی در این شهرستان تصریح کرد: علاوه بر اختصاص قیر و آسفالت، احداث خانه‌های عالم، پارک‌های کودک، خانه‌های ورزش و هلال و همچنین توسعه و تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی نیز در این مدت انجام شد.

عسگریان در ادامه توسعه ورزش و ساخت اماکن ورزشی را از دیگر طرح‌های موفق اجرا شده در این شهرستان برشمرد و افزود: علاوه بر چمن شهر سمیرم، روستاهای مهرگرد و گل‌افشان در بخش‌های مرکزی و وردشت نیز دارای چمن مصنوعی شدند.

وی با یادآوری افتتاح یک مزرعه پرورش شتر مرغ و تولید قارچ در هفته اخیر اظهار داشت: سمیرم یکی از شهرستان‌های موفق استان اصفهان در بخش دام و طیور با فعالیت ۳۸ واحد دامداری صنعتی و اشتغال مستقیم حدود ۳۰۰ نفر است.

فرماندار شهرستان سمیرم با بیان اینکه این منطقه به بزرگ‌ترین شهرستان ییلاقی کشور تبدیل شده و حدود ۱۵ هزار نفر از عشایر را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: تولید گوشت عشایر با حدود ۷۰۰ هزار رأس دام به افزون بر چهار هزار تن می‌رسد.

وی در باره بخش بهداشت و درمان نیز گفت: افتتاح ساختمان مدیریت و اجتماعات شبکه بهداشت، واحد دیالیز و کلینیک تخصصی بیمارستان سمیرم را در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد خواهیم بود.

عسگریان با اعلام سفر دکتر رضایی استاندار اصفهان در روزهای آینده به سمیرم، تصریح کرد: در این سفر نیز تعدادی از طرح های توسعه روستایی، ورزشی، عمرانی و خدماتی بهره برداری خواهد شد.

شهرستان سمیرم دارای ۹۰ هزار جمعیت، ۶ شهر، چهار بخش و ۱۵۰ روستا و آبادی است و ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!