عملیات اجرایی احداث نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی کلاس F در ملایر آغاز شد


عملیات اجرایی احداث نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی کلاس F در ملایر آغاز شد

استاندار همدان استان همدان را یک کارگاه بزرگ سازندگی دانست که اقدامات گسترده‌ای برای توسعه و پیشرفت در این منطقه در حال انجام است و گفت: استان همدان و به ویژه شهرستان ملایر، با نشاط در تمامی حوزه‌های راه‌سازی، کشاورزی، دامداری و یا فرآوری سنگ‌ها در مسیر توسعه قرار گرفته است.

سید سعید شاهرخی در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر، به لزوم اطلاع رسانی اصحاب رسانه در زمینه پروژه‌ها و فعالیت‌های در حال اجرا در استان همدان اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی دو محور سامن-بروجرد و جاده ملایر به سمت اراک و تهران در حوزه راهسازی و نیز تخصیص ردیف بودجه مستقل خط ریلی همدان-ملایر که به‌دلیل ایجاد ارتباط ریلی ملایر با همدان بعنوان کانون اتصالات ریلی حائز اهمیت است، به همت نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به سرعت در حال انجام است.

وی با اشاره به موفقیت حوزه فروسیلیس در زمینه صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی، تصریح کرد: برگزاری جشنواره شهر جهانی مبل منبت به همت فرمانداری ویژه ملایر و دیگر مسئولین شهرستان، با بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تبادل مالی، زمینه توسعه و اشتغال را در شهرستان فراهم ساخت.

شاهرخی به ثبت انگور شهرستان ملایر در سازمان جهانی فائو اشاره و خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، انتقال آب از سد کلان به شهرستان در قالب پویش الف-ب ایران به زودی انجام می‌شود و به دنبال آن ۱۲ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز مردم از محل این سد بهره‌برداری خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه یکی از چهار گاوداری ۶۰۰۰ راسی استان همدان در شهرستان ملایر قرار گرفته است، مطرح کرد: با توجه به توسعه چشمگیر صنایع مختلف در استان و معطلی بسیاری از این صنایع برای تأمین برق، ایجاد یک نیروگاه در این شهرستان ضروری است.

وی از سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه توسط شرکت برق باختر در استان همدان خبر داد و گفت: با احداث این نیروگاه، می‌توانیم سرمایه‌گذاران بسیاری را برای ایجاد صنایع مختلف در استان جذب کنیم و آغاز عملیات اجرایی و نهایی شدن اوراق مناقصه در این زمینه ضروری است.

رئیس سازمان صمت استان همدان در حاشیه این مراسم از آغاز عملیات اجرایی ۵ طرح در شهرک صنعتی امام رضا جوکار خبر داد و گفت: این طرح ها طی دو سال آینده به بهره برداری می رسند و تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، این شهرک بعنوان قطب تولید فروسیلیس کشور معرفی خواهد شد.

حمیدرضا متین این طرح را پس از تمامی طرح‌های ۱۲ هزار تنی قبل، اولین طرح ۳۵ هزار تنی عنوان کرد و افزود: یک طرح توسعه ۲۰ هزار تنی تا پایان اسفند ماه و یک طرح توسعه ۱۲ هزار تنی منیزیم نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

متین مجموع سرمایه گذاری انجام شده در این شهرک را با آغاز عملیات اجرایی این ۵ طرح، ۲۸۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: برق طرح های موجود و طرح هایی که امسال به بهره برداری می رسد، تامین شده و جهت تامین برق این طرح توسعه ۳۵ هزار تنی از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد، استفاده می شود.

به‌گزارش ایسنا؛ در ادامه آغاز عملیات احداث کارخانه ۶۰ مگاواتی فروسیلیسیوم شهرستان ملایر در زمینی به مساحت ۳۶ هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال به علاوه ۵۰۰۰ دلار با ظرفیت ۳۵ هزار تن در سال، کلنگ‌زنی شد که مقرر شده است تا ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس