احداث مجتمع فرهنگی و هنری در ماکو یک نیاز جدی است


احداث مجتمع فرهنگی و هنری در ماکو یک نیاز جدی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ماکو گفت: ماکو تنها شهر استان است که از وجوو متجمع فرهنگی و هنری بی بهره است.

حافظ تیموری در گفت و گو با ایسنا در تشریح مشکلات و موضلات فعالین حوزه فرهنگ و هنر گفت: ماکو تنها شهرستان در استان است که از نعمت مجتمع فرهنگی و هنری بی بهره است و این نیاز امروزه به جدیت احساس می شود.
وی عدم وجود این مجتمع در شهرستان را باعث و بانی به صفر رسیدن سرانه فرهنگ و هنر در شهرستان عنوان کرد و گفت: در صورت احداث و بهره برداری از این سالن، آن به صورت کاملا رایگان در اختیار انجمن ها قرار خواهد گرفت و زمینه ساز ارتقای فرهنگ و هنر در شهرستان شده و باعث خودنمایی استعدادها خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این شهرستان جز فعالترین شهرستانهای کشور حساب می شود که در حوزه رسانه فعالیت می کند، افزود: ارتباط بین جامعه و دولت در شهرستان در سایه رسانه های قوی و موثق تقویت شده است.
وی در ادامه با تاکید براینکه ماکو دارای ۴ نشریه فعال است، افزود: در این شهرستان ۱۱ نمایندگی مطبوعات نیز وجود دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ماکو با اشاره به اینکه تا به امروز ۵۳۰ فقره آگهی در بین نشریات شهرستان توزیع شده است افزود: در زمینه خبرنگاران رسمی نیز در شهرستان ۱۰ نمایندگی خبرگزاری های کشور به صورت رسمی فعالیت دارند.
وی در تشریح عمده مشکلات این حوزه شهرستان گفت: ادارات مختلف که آگهی های گوناگونی دارند متاسفانه از راه قانون پیگیری نمی کنند و این حق نشریات است تا آگهی های شهرستان در این نشریات چاپ شود و به آن از دیدگاه درآمد پایدار نگاه کنند.
تیموری با اشاره به اینکه متاسفانه شهرداری ها و ادارات گوناگون آگهی ها را به روزنامه ها و نشریات استانی میدهند و گاها در سایتها و فضای مجازی اقدام به انتشار آن می کنند، افزود: این زمینه ورشکستگی و عدم چاپ نشریه محلی می شود.
وی مسکن خبرنگاران را از دیگر مشکلات این حوزه یاد کرد و گفت: امید داریم برای تسهیل در فرایند تامین مسکن خبرنگاران تدابیر اساسی اندیشیده شود چراکه ۷۰ درصد خبرنگاران شهرستان از مسکن شخصی برخوردار نیستند.

به گفته تیموری ۳ کتابخانه در ماکو فعالیت دارد که متاسفانه با این حال هنوز سرانه مطالعه در شهرستان نیز پایین است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خجالت آور رونمایی از حاملگی دختر تهرانی در عروسی اش بین میهمانان ! / عکس سونوگراف...