لزوم توجه ویژه به فریضه زکات/ ‌ نماز روح انسان را تعالی می بخشد


لزوم توجه ویژه به فریضه زکات/ ‌ نماز روح انسان را تعالی می بخشد

آیت‌الله فلاحتی توجه به فریضه زکات در جامعه با هدف کمک به فقرا را مورد تاکید قرار داد و گفت: نماز علاوه بر سایر فواید ارزشمندی که در جامعه باقی می‌گذارد مایه تعالی روح و روان فردی انسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله « رسول فلاحتی» امروز (چهارشنبه، 8 بهمن) در جلسه شورای استانی نماز که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: نماز علاوه بر سایر فواید ارزشمندی که در جامعه باقی می‌گذارد عامل تعالی روح و روان فردی انسان می‌شود بنابراین اقامه این فریضه بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان یکی دیگر از نقش‌های اساسی نماز را برپایی جامعه‌ای مبتنی بر پاکی، عدالت و طهارت دانست و تصریح کرد: اگر دقت کنیم در بسیاری از جاهایی که در قرآن کریم از کلمه صلاة یعنی نماز یاد شده زکات هم مورد اشاره قرار گرفته است که این امر نشان‌دهنده ارتباط قوی این دو فریضه اسلامی است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه کلمه زکات دارای دو معنی لغوی و اصطلاحی است این مطلب را بیشتر تشریح کرد و یادآور شد: معنای لغوی زکات همان رشد و نمو است و معنای اصطلاحی آن هم به همان 9 چیزی که زکات به آن‌ها تعلق می‌گیرد، برمی‌گردد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه زکات مایه رشد جامعه و افزون شدن مال شده و چهره فقر را از جامعه می‌زداید ابراز داشت: میان سه مؤلفه رشد انسان، نماز و رشد جامعه نیز پیوند بسیار مستحکمی برقرار است از طرفی کسی که به امر زکات توجهی ندارد نمازش هم آن اثرگذاری که باید داشته باشد را از دست می‌دهد.

وی توجه به ابعاد گوناگون دین را در جامعه مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه برای رسیدن به توحید راه‌های گوناگونی وجود دارد خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که نماز در آن برپا می‌شود باید به پاکی در مال هم توجه شود زیرا در روز قیامت از چهار چیز شامل عمر، جوانی، نحوه کسب مال و هزینه آن و حب اهل بیت(ع) سؤال می‌شود.

پایان پیام/165

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی