39 متقاضی عاملیت توزیع سیمان در قشم شناسایی شد


39 متقاضی عاملیت توزیع سیمان در قشم شناسایی شد

قشم- ایرنا- مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در جلسه روز گذشته برای توزیع سیمان توسط عاملین، 39 متقاضی عاملیت توزیع تقاضای خود را به کارخانه سیمان ارائه کردند تا زیر نظر چهار نماینده مورد تایید اصناف فعالیت کنند.

هرمز امیری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نمایندگان در بخش‌های مرکزی و شهاب و شهرهای قشم و درگهان توزیع سیمان از طریق عاملان مجاز را کنترل می‌کنند.

وی از ارتباط نمایندگان با اصناف خبرداد و تصریح کرد: صدور مجوز به اخذ تاییدیه از سازمان منطقه آزاد، صنف مصالح ساختمانی و کارخانه سیمان نیاز دارد.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین انبار مناسب و مکان مورد تایید کارخانه سیمان و همچنین توانایی خرید مقدار مورد نظر سیمان به صورت ماهیانه از شرایط دریافت این مجوز است.

وی اظهار کرد: توزیع سیمان از طریق رانندگان ممنوع اعلام شد و عاملان مجاز راننده حامل سیمان را به کارخانه معرفی می‌کنند.

امیری افزود: نرخ سیمان در همه جزیره قشم ثابت است و نرخ خدمات توزیع بر اساس تُن- کیلومتر و با تاییدیه تعرفه توسط اصناف مشخص و اعلام می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...