کیش نیاز به روایت‌سازی دارد


کیش نیاز به روایت‌سازی دارد

کیش-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این مساله که کیش نیاز به روایت‌سازی دارد گفت: تولیدات جشنواره‌های داستان و شعر به عنوان محتوا در فضای مجازی منتشر می‌شوند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،‌ سعیدپورعلی با اشاره به شرایط سختی که به واسطه شیوع کرونا در ابتدای سال بر کشور و جزیره حاکم شده بود گفت: در چنین شرایطی بود که تصمیم گرفتیم چراغ رویدادهای فرهنگی را روشن نگه داریم و به همین دلیل جشنواره‌های شعر و داستان و جشنواره صوتی داستان را کلید زدیم.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ امید و خوش‌بینی افزود: دکتر شریعتی می‌گوید که موحدین به هستی خوش‌بین هستند. یکی از رموز پایداری ایران،‌ تکیه بر فرهنگ و سنتی است که نمی‌گذارد تلقین‌های منفی بر جامعه حاکم باشد. خلاقیت و نوآوری سبب می‌شود تا امید،‌ اعتماد، حیات و حس نامیرایی در جامعه تقویت شود.

پورعلی شعر و داستان را یکی از مجراهای های مغتنم پایداری جامعه عنوان کرد و افزود: شعر و داستان با زبان و کلمه گره خورده است و زبان و کلمه هم ریشه الهی و آسمانی دارد.

وی زبان فرهنگ را متنفذ و راهگشا دانست و عنوان کرد:‌ راز ماندگاری زبان ادبی این است که برای جامعه شنیدنی‌تر و خواستنی‌تر است؛ زبان فرهنگ گره گشاست و با این زبان زندگی زیباتر می‌شود و قوام بیشتری پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد بر اهمیت عنصر فرهنگ در جامعه تاکید و تصریح کرد: کیش اگر امروز شان و اعتباری دارد،‌ به واسطه فرهنگ و رفتارهای فرهنگی ساکنانش است. نمی‌توانیم شهر را بسازیم اما شهروندش را نه. از همین رو باید فرهنگ‌های بومی و محلی را پاس بداریم و آنها را حفظ و حراست کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا برگزیدگان جشنواره‌های شعر و داستان به کنشگران فضای مجازی تبدیل شوند و تولیدات آنها در فضای مجازی به عنوان محتوا منتشر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتک زدن وحشتناک دزد توسط صاحب خودرو + عکس پس از بازداشت