بیش از 10 درصد دانش‌آموزان خلخالی در مدارس غیردولتی حضور دارند


بیش از 10 درصد دانش‌آموزان خلخالی در مدارس غیردولتی حضور دارند

اردبیل _ ایرنا _ مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: بیش از 10 درصد از مجموع دانش‌آموزان این منطقه در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایرنا ، رضا محمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: از مجموع ۱۱ هزار و ۱۳۰ دانش‌آموز مشغول به تحصیل این منطقه هزار و ۱۷۲ نفر در ۵۶ مدرسه و مرکز پیش‌دبستانی حضور داشته و از خدمات تحصیلی بهره می‌برند.

وی اظهارکرد: ۱۲ مدرسه در مقطع ابتدایی ، ۶ مدرسه در مقطع دوره اول متوسطه ، چهار مدرسه در مقطع دوره دوم متوسطه ، ۳۲ مرکز پیش‌دبستانی و ۱۲ مرکز آموزش علمی ، کنکور و زبان‌های خارجی غیردولتی در کنار ۱۳۱ مدرسه و آموزشگاه دولتی فعالیت دارند.

وی گفت: از مجموع ۵۶ مدرسه ، مرکز آموزش پیش‌دبستانی و آموزشگاه علمی آزاد نیز ساختمان یک مدرسه فاقد مجوز استحکام بنا از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل است که پرونده تخلف برای این مدرسه تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

وی تشریح کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از نحوه و کیفیت خدمات آموزشی در مدارس غیردولتی ، کیفیت تحصیلی در مدارس ابتدایی غیردولتی خلخال با مدارس دولتی این منطقه برابری می‌کند و شرایط تحصیل در مدارس متوسطه نیز در حد مطلوبی می‌باشد.

وی اظهارکرد: با تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد زیرساخت لازم جهت ادامه تحصیل دانش‌آموزان خلخالی در فضای مجازی و استفاده از برنامه‌های آموزشی شبکه شاد ، میزان حضور دانش‌آموزان در این شبکه بطور قابل توجهی افزایش یافته و از ۷۰ درصد به ۹۲.۸۰ درصد رسیده است.

محمدی گفت: با این حال ۲۶ مدرسه روستایی خلخال فاقد امکانات ارتباطی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در شبکه شاد بوده و دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز به امکانات کمک تحصیلی دسترسی ندارند.

او افزود: با کمک مدیران ، معلمان و خیرین منطقه از آغاز سال تحصیلی جاری تاکنون ۱۷۵ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت با صرف سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

محمدی با اشاره به قطع کمک و مشارکت مالی اولیای دانش‌آموزان به مدارس بدلیل شیوع ویروس کرونا گفت: مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به علت برگزار نشدن جشنواره خیرین پایین آمده است.

او با بیان اینکه تاکنون هیچ اعتبار دولتی برای تهیه و خرید امکانات کمک تحصیلی تخصیص نیافته ، افزود: مرحله سوم سرانه دانش‌آموزی به مبلغ ۴۳۰ میلیون ریال به حساب مدارس واریز شده و همه مدارس خلخال با مشکل تامین هزینه‌های مصرف آب ،برق ، گاز و تلفن مواجه هستند.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه در روستای گلوجه از محل اعتبارت طرح ملی آجر به آجر اشاره کرد و گفت: سهم درنظر گرفته شده برای خلخال مشارکت ۲ هزار و ۱۰۰ نفر و جمع‌آوری ۳۵۰ میلیون ریال بود که تاکنون ۷۰ میلیون ریال آن تحقق یافته است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!