میثاق‌نامه جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های سید شهیدان جبهه مقاومت


میثاق‌نامه جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های سید شهیدان جبهه مقاومت

میثاق‌نامه جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های سید شهیدان جبهه مقاومت در نخستین سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان ایشان، شامگاه سه‌شنبه، نهم دی‌ماه قرائت شد.

میثاق‌نامه جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های سید شهیدان جبهه مقاومتبه گزارش خبرنگار ایکنا، میثاق‌نامه جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های سید شهیدان جبهه مقاومت در آستانه نخستین سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان ایشان، شامگاه سه‌شنبه، نهم دی‌ماه در محفل انس با قرآن و شهدا قرائت شد.

در این بیانیه که حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشورمان آن را قرائت کرد، آمده است:

«بسم ربّ الشّهداء والصّدیقین

شهدا در قهقهه مستانه­‌شان و در شادی وصل­شان عند ربهم یرزقون­‌اند؛ امام­ خمینی(رحمة­الله­ علیه)

حاج قاسم عزیز! تو تبلور و تجسم تمام ارزش‌­های یک ملت، یک امت و یک مکتبی.

مکتب تو همان قرآنی است که در خلوتت با آن مأنوس بودی و به تأسی از پیامبر اعظم (صلی­‌الله­ علیه ­و آله­ و سلم) که «کان خُلقُه‌القرآن» قرآنی زندگی کردی و به ارزش‌های الهی و انسانی آن عینیت بخشیدی. همگان انتظار عاشقانه‌­ات به شهادت را دیدند و باور کردند که: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوااللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا»(احزاب/23) و نیز خشمت بر کفار و مهربانیت با مؤمنان و مسلمانان و حتی غیر مسلمانان عالم را که مصداقِ «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»(فتح/29) بود، به نظاره نشستند.

ای سردار قرآنی! سالی لبریز از دلتنگی­‌ها و بغض­‌های پی­‌ در پی را در سوگ شهادتت و حسرت فِقدانت تحمل کردیم؛ آه که چقدر سخت بود...

سردار دل‌ها! وقتی خلوص، ایمان، ایثار، اقتدار، مجاهدت و ده­‌ها ویژگی ناب شخصیتی تو را مرور می­‌کنیم و می‌­بینیم که از تمامی عناوین دنیایی، لقب سرباز را برگزیدی و آموزگار حقیقی مکتب قرآن شدی از خود که با عنوان خادم، قاری، حافظ و استاد قرآن شهرت یافتیم، خجالت می­‌کشیم.

میثاق‌نامه جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های سید شهیدان جبهه مقاومت

اینک، ما در راه‌­ماندگان که به امید رزقی، بر سفره پر برکت قرآن و اهل ­بیت (علیهم‌­السلام) نشسته‌­ایم، با روح بلندت میثاقی ابدی می‌بندیم تا:

- همواره مبلغ و پاسدار ارزش­‌های قرآنی به ویژه ایثار، جهاد و شهادت باشیم.

-در مبارزه با کفر و طاغوت و استکبار جهانی، تحت لوای ولایت تا ظهور منجی بشریت حضرت مهدی(عج) چه در میدان جنگ نرم و چه در میدان نبرد نظامی از پا ننشینیم.

- در پیروی و حمایت از ولی ­فقیه که به حق او را حکیم مظلومش خواندی، لحظه­‌ای درنگ نکرده و گوش به فرمانش باشیم.

- در تعلیم قرآن و نشر ارزش­‌های الهی ­- که تو مبلغ واقعی آن­ در اعتقاد و عمل بودی­ - تمام تلاش و مساعی خود را به کار بندیم.

و آخر دعوانا أن الحمدلله ربّ­­‌العالمین

جامعه قرآنی جمهوری اسلامی ایران

9 دی­ ماه 1399»

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت