برق تمامی روستاهای مازندران وصل شد


برق تمامی روستاهای مازندران وصل شد

ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت که برق تمامی روستاهایی که به دلیل بارش سنگین برف اخیر قطع شده بود ، هم‌اکنون وصل شده و در حال حاضر هیچ مشکلی وجود دارد.

شرکت توزیع برق مازندران دیروز شنبه از قطع برق ۳۶ روستا و ضعف فشار تعدادی از روستاهای دیگر بر اثر بارش سنگین برف خبر داده بود.

فرامرز سپری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر هیچگونه قطعی برق ناشی از بارش برف و حوادث طبیعی در منطقه تحت مدیریت شرکت توزیع برق مازندران وجود ندارد و تمامی مناطق برقدار هستند.

مازندران دارای ۲ شرکت توزیع برق به نام های توزیع مازندران و توزیع برق غرب مازندران است . شرکت توزیع مازندران از شهرستان گلوگاه تا انتهای حوزه استحفاظی شهرستان آمل را شامل می شود و یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک را پوشش می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه در روزهای اخیر به دلیل بارش برف بیش از ۵۰ روستا با قطعی برق مواجه شدند ، گفت: اکثر قطعی ها به دلیل بارش سنگین برف و شکستگی درختان و و افتادگی بر روی خطوط توزیع بود.

سپری خسارت قطعی اخیر برق را بیش از ۱۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیشترین میزان خسارت نیز در بخش های شرقی بود که خطوط توزیه از دل جنگل ها عبور می کند.

وی طولانی شدن اتصال برق شبکه روستایی را نیز مسدود شدن جاده و همچنین دسترسی دشوار به شبکه توزیع در مناطق بالادست عنوان کرد .

مدیرعامل شرکت توزیع برق همچنین به ضعیف بودن برق در برخی مناطق دارای شبکه ۲ فاز اشاره کرد و گفت: تاظهر امروز مشکلات این بخش هم برطرف می شود که روستاهای انگشت شماری هستند.

بارش برف و باران که ساعات پایانی روز پنجشنبه تا روز جمعه مهمان این خطه شمالی کشور بود ، علاوه بر قطعی برق منجر به انسداد راه دسترسی صدها روستا شد.

ارتفاع برف در برخی مناطق استان به حدود ۷۰ سانتی متر رسید و مناطق کوهستانی مازندران نیز دمای هوای ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر را تجربه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403/ زدیم بر صف رندان و هر چه بادا باد