پیشگامی طلاب در مراقبت معنوی از بیماران کرونایی


پیشگامی طلاب در مراقبت معنوی از بیماران کرونایی

سرپرست مدیریت حوزه های علمیه استان مرکزی گفت: مراقبت‌های معنوی از روحیه بیماران کرونایی یکی از مهمترین ارکانی است که باید به آن توجه می‌شد و جامعه روحانیت در این عرصه پیشگام بوده و تا آخرین روز بیماری کرونا پابه کار خواهند بود.

پیشگامی طلاب در مراقبت معنوی از بیماران کرونایی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عصر روز گذشته، 30 آذر ماه مقارن با سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار حجت‌الاسلام ربیعی، سرپرست مدیریت حوزه های علمیه استان، حجت‌الاسلام حسامی، مدیر حوزه علمیه خواهران، حجت‌الاسلام عباسی، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، بسیج طلاب و روحانیون با حضور در بیمارستان‌های حضرت امیرالمؤمنین، حضرت ولیعصر(عج)، آیت‌الله خوانساری از کادر درمان تجلیل کردند.

حجت‌الاسلام محمدحسن ربیعی، سرپرست مدیریت حوزه علمیه استان مرکزی، در حاشیه تقدیر از پرستاران به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س) گفت: با شیوع بیماری کرونا حجم خدمت‌رسانی مردم به بیماران چندین برابر شد.

وی تصریح کرد: کادر درمان به ویژه پرستاران در این مدت متحمل فشارهای بسیار شدند و همواره سکوت کرده و به فعالیت خود ادامه دادند. وظیفه همگی ما است که حداقل با رعایت فاصله‌های فیزیکی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی ذره‌ای از فشار وارده را کم کنیم.

ربیعی با اشاره به حضور روحانیون و طلاب خواهر و برادر در کنار کادر درمان، اظهار کرد: با بروز هر نوع مشکل نظیر رخدادهای طبیعی همچون سیل وزلزله و امروز بیماری کرونا طلاب خواهر و برادر مردم را تنها نگذاشتند، مراقبت‌های معنوی یکی از مهمترین ارکانی است که باید به آن توجه می‌شد و جامعه روحانیت در این عرصه پیشگام بوده و تا آخرین روز بیماری کرونا پابه کار خواهند بود.

وی اضافه کرد: فشار کار برکادر درمان به حدی است که پرستاران فرصت رسیدگی به بیماران به دلیل عدم وجود همراه را نمدارند. جامعه روحانیت به صورت داوطلب دوره‌های آموزشی را طی کرده و به بیمارستان‌ها جهت رسیدگی به امور بیماران اعزام شدند.

سرپرست مدیریت حوزه علمیه استان با اشاره به اعزام 127 مبلغ و مبلغه به بیمارستان‌های اراک، ساوه، خنداب، شازند، خمین و، اضافه کرد: تمامی افراد به صورت داوطلبانه در طرح«همواره بیکار» شرکت دارند و تعدادی نیز در بخش‌های دیگر مشغول خدمت‌رسانی هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس صبح بخیر بارانی | 100 عکس نوشته صبح بخیر برای روز بارونی