شمیم جاودانه گل نرگس در غیاب دورهمی‌های روستای گاره فارس


شمیم جاودانه گل نرگس در غیاب دورهمی‌های روستای گاره فارس

شیراز- ایرنا- روستای هدف گردشگری گاره از توابع شهرستان خفر فارس هرساله در میانه دی ماه پذیرای مردم برای جشنواره گل نرگس بود اما امسال ویروس ناآرام کرونا این دورهمی را برهم زد اما شمیم نرگس‌زارها همچنان خاطرات مهماندوستی اهالی را جاودانه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «گاره» نام روستایی در شهرستان خفر، در جوار روستای دیگری به نام کراده و رودخانه زیبایی به نام قره آغاج است. روستایی با قدمت ۳۵۰۰ساله که به سبب وجود جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی به یکی از روستاهای هدف گردشگری تبدیل و نیز ثبت ملی شده است.
چهار اثر تاریخی مقبره جاماسب، قلعه جاماسب، قبرستان جاماسب و درخت بی بی حور، جاذبه‌های طبیعی نظیر یک رشته قنات زنده، غار یکصد متری، چهار چشمه جوشان و پوشش گیاهی شامل: مورد، چنار، بید، نخل، بادام، انار، انجیر و مرکبات: لیمو، پرتقال و نارنگی از شاخصه های ممتاز گردشگری این روستا هستند.
لوده‌بافی، حصیربافی با جرگه(درخت بادام کوهی) و بافندگی و عروسک‌سازی سنتی از هنرهای دستی مردم این دیار است.
فرزانه هوشمند دهیار این روستا به خبرنگار ما گفت:طی پنج سال اخیر تلاش های زیادی برای توسعه گاره در نظر گرفته شده است و علاوه بر ثبت ملی روستا و ثبت روستای شاخص استان توانستیم اقداماتی نظیر سنگ فرش کوچه های روستا، اجرای دیوار حائل با سنگ مالون، ثبت دو اثر ثبتی و تاریخی به نام درخت بی بی حور ، قبرستان جاماسب و ترمیم جاده منتهی به روستا را انجام دهیم.
وی اظهار کرد: اقدامات دیگری در زمینه توسعه روستا در حال انجام است که با پیگیری آن به اهداف خود خواهیم رسید.
دهیار روستای هدف گردشگری گاره ،این روستا را یکی از مناطق رویش گل نرگس دانست و اظهار کرد:فصل نرگس زار در روستای گاره بزودی آغاز می شود و این در حالی است که در سال های قبل شاهد استقبال گردشگران بوده ایم لیکن امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان استقبال از گردشگران وجود ندارد.

وی بیان کرد: همه ما موظفیم تا پایان شیوع این ویروس منحوس از تجمع خودداری کنیم تا در فرصت آینده دیدارهای تازه ای با گردشگران عزیز در روستای گردشگری خود داشته باشیم.

شهرستان خفر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت