استاندار: دورهمی شب یلدا خطر موج چهارم کرونا در گلستان را بدنبال دارد


استاندار: دورهمی شب یلدا خطر موج چهارم کرونا در گلستان را بدنبال دارد

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان با ابراز نگرانی جدی از کم‌توجهی برخی افراد به شیوه‌نامه‌های بهداشتی هشدار داد که دورهمی شب یلدا می‌تواند موج چهارم کرونا را در این استان رقم زند.

هادی حق شناس با اشاره به در پیش بودن طولانی‌ترین شب سال و نیز وضعیت نارنجی و شکننده شیوع کرونا در گلستان از مردم استان خواست آیین‌ شب یلدای امسال را به‌صورت تک خانواری برگزار کرده و از تشکیل دورهمی خانوادگی و فامیلی چشم‌پوشی کنند.

استاندار گلستان که امروز جمعه با خبرنگار ایرنا گفتگو داشت؛ ابراز کرد: طی هفته اخیر و در نتیجه همراهی مردم با طرح محدودیت کرونا وضعیت شیوع کرونا در گلستان به ثبات رسید اما با در نظر گرفتن تجارب قبلی سهل انگاری یا کم‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این استان را بار دیگر در وضعیت قرمز قرار خواهد داد.

دکتر حق شناس گفت: با مشارکت و همراهی مردم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آمار مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونای گلستان در موج سوم و هفته های اخیر کمتر از آمار مشابه در اسفند پارسال و موج اول شیوع ویروس کووید ۱۹ بود.

وی اضافه کرد: کم شدن مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا در موج سوم به معنی ایمنی قطعی گلستان از ورود موج چهارم این بیماری نیست و پرهیز از حضور در اجتماعاتی مانند دورهمی شب یلدا می‌تواند وضعیت استان را همچنان باثبات نگه‌دارد.

استاندار گلستان از مردم استان خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده و نیز کمک به کادر درمان و پرستاران، امسال این مراسم را در جمع محدود خانواده خود برگزار کنند.

استاندار: دورهمی شب یلدا خطر موج چهارم کرونا در گلستان را بدنبال دارد

حق شناس اظهار امیدواری کرد که با مهار کامل کرونا، آیین هایی مانند نوروز و یلدا که امسال به دلیل شیوع ویروس امکان برگزاری آن وجود نداشت، سال آینده با شکوه بیشتر گرامی داشته شود.

گفتنی است ستاد ملی کرونا محدودیت‌های بیشتر تردد و فعالیت اصناف را برای روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو وضع کرد به این امید که شیوع ویروس کووید ۱۹ کاهش یابد.

از شنبه یکم آذر ماه جاری هم ممنوعیت تردد، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک سوم کارکنان ادارات اعمال شده بود.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شباهت حیرت انگیز چهر آزاده صمدی به دنیز دایی ! + عکس های باورنکردنی