تغییر وضعیت فسا به زرد به معنی نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی نیست


تغییر وضعیت فسا به زرد به معنی نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی نیست

شیراز-ایرنا-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: تغییر وضعیت شرایط کرونایی این شهرستان از قرمز به زرد و رفع برخی محدودیت‌ها به معنای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در اماکن عمومی نیست.

دکتر جلال کریمی، سه‌شنبه به ایرنا اظهار داشت: با وجود این حجم از اطلاع رسانی در فضای حقیقی و مجازی، متاسفانه هنوز عده‌ای خطر کرونا را باور نکرده‌اند در حالیکه برای کنترل این بیماری و قطع کامل زنجیره انتقال این ویروس مرگبار و مهلک، راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی وجود ندارد.

وی افزود: در پی بازرسی‌های به عمل آمده توسط بازرسان بهداشت محیط این معاونت، یک واحد کافی شاپ به علت عرضه قلیان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شد.

کریمی گفت: بازرسان بهداشت به صورت مستمر و در تمام ساعات شبانه روز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

بنا به اظهار سخنگوی وزارت بهداست، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر بیست و پنجم آذرماه 99 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۷۰۴بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۹۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۷۴ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری، با فوت ۲۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان کشور در وضعیت زرد قرار دارند. شهرستان زرین دشت در استان فارس در زمره شهرستان های در وضعیت قرمز است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ سر و وضع هالیوودی "کیانوش" آوای باران بعد از 11 سال