نذر یلدا برای کودکان کار در پویش مردمی «یلدا حوالی توست»


نذر یلدا برای کودکان کار در پویش مردمی «یلدا حوالی توست»

رئیس فرهنگسرای کار و تعاون از برگزاری پویش مردمی «یلدا حوالی توست» برای کودکان کار خبر داد.

نذر یلدا برای کودکان کار در پویش مردمی «یلدا حوالی توست»

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، داوود حشمتی، رئیس فرهنگسرای کار و تعاون، 22 آذرماه در سخنانی بیان کرد: راه‌اندازی پویش مردمی «یلدا حوالی توست» برای کودکان کار به‌مناسبت فرارسیدن شب یلدا با شعار #پایان-کار-شروع-کودکی و با در نظر گرفتن اصل کرامت وجودی انسان در هندسه‌ معرفتی قرآن کریم برای کودکان کار برپا می شود.
وی گفت: برخی کودکان به سبب شرایط زندگی با محرومیت از بسیاری حقوق خود، برای کسب هزینه‌های زندگی مشغول به کار هستند. کار کودکان در تمامی ادوار به‌نوعی وجود داشته است و فقر عامل اصلی کار کودکان است؛ ولیکن آموزش و پرورش ناکافی، قوانین فرهنگی و اجتماعی نادرست، مشکلات اقتصادی جامعه، تعداد اعضای خانواده، جغرافیا و اقتصاد جهانی همه و همه در افزایش میزان کار کودکان تأثیرگذار است.

حشمتی اظهار کرد: آداب و رسوم کشور ما در «شب یلدا» با شب‌نشینی اقوام و خانواده در کنار یکدیگر برگزار و اعضای خانواده در این شب گردهم آمده و به قصه‌خوانی، مثل‌گویی، حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و ذکر دعا در کنار سفره‌ این شب که با شیرینی، آجیل و... تدارک دیده شد، می‌گذرانند.
رئیس فرهنگسرای کار و تعاون گفت: حال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و عدم امکان برگزاری دورهمی خانوادگی، مقارن با 30 آذرماه مصادف با پنجم جمادی‌الاول و ولادت حضرت زینب(س)، روز پرستار در طولانی‌ترین شب سال(شب یلدا) در قالب پویش #یلدا-حوالی-توست با توسل به حضرت زینب(س)، شهروندان می‌توانند اقدام به نذر هدیه و غذا برای کودکان کار ‌کنند.

حشمتی همچنین بیان کرد: این پویش به همت فرهنگ‌سرای کار و تعاون با همکاری خیرین و سایر نهادها برپا شده است و علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند به نشانی بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک 76، فرهنگسرای کار و تعاون مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66029060 تماس بگیرند.
آرزو قاسمی
انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی