پرچمدار بعدی وان پلاس می‌تواند OnePlus 888 نام بگیرد


پرچمدار بعدی وان پلاس می‌تواند OnePlus 888 نام بگیرد

گجت نیوز در حالی که منتظر معرفی اسنپدراگون 875 بودیم، کوالکام تراشه جدید خود را با اسم غافلگیر کننده‌‌ی اسنپدراگون 888 معرفی کرد. اما شاید پرچمدار بعدی وان پلاس نیز با نام OnePlus 888 وارد بازار شود. سال آینده میلادی، OnePlus هشتمین سالگرد تاسیس خود را جشن خواهد گرفت. به همین مناسبت، موسس و مدیرعامل کمپانی از... نوشته پرچمدار بعدی وان پلاس...

در حالی که منتظر معرفی اسنپدراگون ۸۷۵ بودیم، کوالکام تراشه جدید خود را با اسم غافلگیر کننده‌‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی کرد. اما شاید پرچمدار بعدی وان پلاس نیز با نام OnePlus 888 وارد بازار شود.

سال آینده میلادی، OnePlus هشتمین سالگرد تاسیس خود را جشن خواهد گرفت. به همین مناسبت، موسس و مدیرعامل کمپانی از کاربران شبکه اجتماعی ویبو پرسید که واکنش آ‌ن‌ها به انتخاب نام وان پلاس ۸۸۸ برای پرچمدار بعدی چه خواهد بود.

کمپانی‌های چینی معمولا این نوع نظرسنجی‌ها را برگزار می‌کنند و چه بسا در صورت استقبال مخاطبان، نام سری وان پلاس ۹ به ۸۸۸ تغییر پیدا کند؛ گوشی هایی که در اواخر زمستان یا اوایل بهار معرفی خواهند شد. اما علت محبوبیت عدد ۸ چیست که پس از کوالکام، وان پلاس هم به استفاده از آن در نام پرچمدار بعدی خود می‌اندیشد؟

هشت در فرهنگ مردم چین، عدد خوش‌شانسی است. همچنین معنای بی‌نهایت، موفقیت و عقلانیت می‌دهد. بنابراین استفاده از آن در نام محصولات، می‌تواند به خودی خود در جذب مشتری موثر واقع شود.

بد نیست مشخصات تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ را هم مرور کنیم. این چیپ از ابَرهسته Arm Cortex-X1 با فرکانس کاری ۲.۸۴ استفاده می‌کند. سه هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 هم دارد. همچنین از وجود مودم داخلی x60 5G و پردازنده گرافیکی Adreno 660 بهره می‌برد.

رندرهای پرچمداران بعدی وان پلاس

سال ۲۰۲۰ در کارنامه وان پلاس، به عنوان سالی مهم ثبت شد. این کمپانی با معرفی سری وان پلاس نورد، برای نخستین بار به بازار گوشی های میان‌رده و ارزان‌تر ورود کرد تا فقط به عنوان یک تولید کننده‌ی پرچمدار شناخته نشود.

اما حالا تمرکز کمپانی روی سری وان پلاس ۹ (یا ۸۸۸) معطوف است. در رندرهای منتشر شده توسط LetsGoDigital و ConceptCreator می‌توانیم طراحی احتمالی مدل Pro را ببینیم.

پرچمدار بعدی وان پلاس می‌تواند OnePlus 888 نام بگیرد

پرچمدار بعدی وان پلاس می‌تواند OnePlus 888 نام بگیرد

وان پلاس ۹ پرو با یک ماژول دوربین مستطیل شکل و چهارگانه به تصویر کشیده شده است؛ حاوی دو لنز بزرگ و دو لنز کوچک‌تر!

بنابر گزارش‌ها، این مجموعه متشکل از دوربین‌های عریض، فوق عریض و تله‌فوتو خواهد بود؛ ولی عملکرد سنسور چهارم هنوز نامعلوم است. مانند وان پلاس ۸ تی، این پرچمدار بعدی وان پلاس هم لبه‌های خمیده خواهد داشت؛ حتی با انحنای بیشتر!

پنل صفحه نمایش دستگاه از نوع آمولد و ۶.۷ اینچی توصیف شده است. همچنین گفته می‌شود مانند برخی از گوشی های گیمینگ، نرخ ریفرش آن به ۱۴۴ هرتز خواهد رسید. وجود اسپیکرهای ارتقایافته با پشتیبانی از Dolby Atmos نیز پیش‌بینی می‌شود.

یکی از تفاوت‌هایی که در طراحی دو عضو این خانواده به چشم می‌آید، مسطح بودن نمایشگر وان پلاس ۹ است. همچنین مدل استاندارد به جای دوربین چهارگانه، سه دوربین در پنل عقب دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟