نماینده آستارا: بیمارستان به تجهیزات درمانی نو مجهز می‌شود


نماینده آستارا: بیمارستان به تجهیزات درمانی نو مجهز می‌شود

آستارا - ایرنا - نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان 132 تختخوابی این شهرستان با توجه به استقرار در منطقه گردشگرپذیر و مرزی، به امکانات جدید نظیر تخت دیالیز و دستگاه اکسیژن ساز مجهز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا مرحبا روز شنبه در بازدید از بیمارستان آستارا اظهار کرد: پیش از این یک دستگاه اکسیژن ساز به این مرکز درمانی اختصاص یافته بود اما با توجه به افزایش مراجعات بیماران تنفسی و کرونایی، یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر به زودی خریداری و راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: سه دستگاه دیالیز از کار افتاده است و تامین دستگاه های جدید برای بیماران دیالیزی و چند دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاور را از طریق دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیگیری می کنیم و ساختمان دیالیز بیمارستان به زودی دایر خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مراجعات در ایام شیوع کرونا توسعه فضای فیزیکی اورژانس، تجهیز فیزیوتراپی و راه اندازی رادیولوژی دیجیتال و الحاق داروخانه به فضای اصلی بیمارستان پیگیری می شود و تکمیل سریع بیمارستان بخش لوندویل، در دستور کار است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان با کمبود پزشک، پرستار و نیروی انسانی مواجه است و برای انگیزش و ماندگاری پزشکان متخصص در این شهرستان، مجوز راه اندازی مطب خصوصی آنها را پیگیری می کنیم.

ویروس کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر خود کرده و خسارات مالی و جانی بر جا گذاشته است و بهترین راهکار مقابله با آن رعایت پروتکل های بهداشتی است و شبکه بهداشت و درمان آستارا با یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، ۶ مرکز بهداشتی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی فعالیت می کند.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟