رعایت نکردن محدودیت ها تضییع حق دیگران است


رعایت نکردن محدودیت ها تضییع حق دیگران است

رشت – ایرنا- معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رعایت نکردن توصیه ها و محدودیت های پیشگیری از انتشار و انتقال بیماری کرونا تضییع حق دیگران است.

مسعود نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با رعایت نکردن توصیه ها و محدودیت های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا حق حیات و سلامت از کسانی که توصیه ها را رعایت می کنند، گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا رعایت توصیه ها و محدودیت ها را جدی بگیرند، افزود: افراد باید حتی الامکان در منزل بمانند و در صورت اجبار برای خارج شدن از منزل دستورالعمل های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل ماسک زدن و رعایت فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: تعطیلی ها به معنی رفتن به مسافرت نیست لذا باید از مسافرت های غیرضروری و حضور در دورهمی ها به طور جدی خودداری شود.

وی در ادامه با اشاره به افزوده شدن آستارا و تالش در کنار رشت و رودبار به عنوان شهرهای قرمز گیلان اظهار داشت: این مسئله برای ما قابل پیش بینی بود به خاطر اینکه ما محدودیت ها را در سطح جامعه ایجاد کردیم اما متاسفانه هم استانی های ما این محدودیت ها را در سطح منازل اجرا نکردند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان داشت: طبیعی بود که شهرستان های آستارا و تالش با آمار بالای مراسم عروسی، بله برون و دورهمی ها در این شرایط به رنگ قرمز درآید، بنابراین ضروریست تا همه با توجه به مسئولیت اجتماعی خود محدودیت ها را جدی بگیرند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا یا مشکوک به این بیماری در بیمارستان های استان گیلان بستری شدند و آمار این بیماران به بیش از ۵۰۰ نفر رسید.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود و اکنون در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد، محدودیت های کرونایی یک هفته دیگر در این منطقه تمدید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟