تمام شهر بندرعباس زیر پوشش گازرسانی قرار می‌گیرد


تمام شهر بندرعباس زیر پوشش گازرسانی قرار می‌گیرد

بندرعباس - ایرنا-استاندار هرمزگان گفت: با اجرای مراحل باقی مانده تمام نقاط شهر بندرعباس تا پایان سالجاری زیر پوشش گاز رسانی قرار می گیرد.

فریدون همتی روز شنبه دراین زمینه گفت:افزون بر ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مراحل ۶ و ۷ گازرسانی به شهر بندرعباس تا پایان سال جاری درنظر گرفته و افتتاح می شود و همچنین مرحله هشتم این طرح نیز تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی، ضمن تاکید بر هماهنگی تمامی ادارات‌ مسوول سرعت بخشیدن به این طرح ها ادامه داد: در هر کدام از محلات باید طرح گازرسانی در زمان‌بندی مشخص انجام شود و در این راستا کارگروهی با مسوولیت مدیرکل امور شهری استانداری و با حضور فرمانداری، شهرداری، شرکت گاز، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مسوول تشکیل خواهد شد تا این کار طبق برنامه زمان‌بندی، مدیریت و اجرایی شود.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: گازرسانی ضربتی به محلات با حداقل مزاحمت برای مردم با همکاری جدی و هماهنگی شهرداری، پلیس و سایر دستگاه ها با شرکت گاز در اجرای انجام و آسفالت کوچه ها در سریعترین زمان ممکن و یا کیفیت مناسب پس از گازرسانی انجام شود.
همتی اضافه کرد: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و اقداماتی که دولت در این راستا در استان انجام داده است، از مردم می‌خواهیم در زمینه اتصال منازل خود به شبکه گازرسانی همکاری و مشارکت گسترده تری داشته باشند، زیرا به تدریج ارائه سیلندرهای گاز کاهش می یابد و دسترسی به گاز تنها از طریق شبکه گازرسانی انجام خواهد شد.
وی از مردم خواست: تا با اتصال منازل خود به شبکه گاز از این طرح بزرگ استقبال کنند و طبق اظهارات مسوولان شرکت گاز در حال حاضر در کل استان هرمزگان ۸۲ هزار علمک گاز نصب شده، اما تنها ۱۲ هزار مشترک اقدام به اتصال منازل خود به شبکه گاز رسانی کرده‌اند.
در شهر بندرعباس نیز تا کنون ۵۲ هزار علمک گاز در محلات این شهر نصب شده اما تنها چهار هزار مشترک نسبت به اتصال منازل خود به شبکه گاز رسانی، اقدام کرده‌اند.

هزینه نصب لوله کشی به داخل واحد های مسکونی در شهر بندرعباس بین ۴۵تا ۸۰میلیون ریال توسط هشت شرکت مجری گاز کشی از مردم اخذ می شود که با توجه به شرایط اقتصادی این هزینه زیاد بوده و یکی از عوامل استقبال نکردن هم بالا بودن این هزینه و تسهیلات از ۱۸ درصد به ۴ یا صفر درصد بانکهاست که هنوز به سرانجامی نرسیده است.

استاندار هرمزگان سوم آذرماه جاری در دیدار با محمود آستانه مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت در طرح‌های گازرسانی که به همراه احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت گاز استان انجام شد ،گفته بود

باید با همکاری نهادهای حمایتی و همچنین پیگیری از طریق مسوولان ارشد، وام های بدون بهره، برای دریافت اشتراک گاز به متقاضیان پرداخت شود.

همتی بر پیگیری تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهای استان هرمزگان تاکید کرد و افزود: تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهای استان هرمزگان و حمایت از مردم برای دریافت اشتراک گاز را مورد پیگیری قرار داد و با توسعه اشتراک گاز خانگی در استان، مردم از مزیت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند و دیگر نیازی به سیلندرهای گاز مایع نخواهند داشت و از مردم نیز می‌خواهیم در این راستا مشارکت کنند

وی ادامه داد: در هرمزگان به عنوان قطب تولید انرژی در کشور، مردم این استان حق دارند که از نعمت دسترسی به گاز طبیعی برخوردار باشند و در مناطقی از هرمزگان که گازرسانی صورت گرفته، ظرفیت خالی جهت اشتراک پذیری وجود دارد و با وجود استقبال مردم برای دریافت اشتراک گاز، اما به دلیل هزینه‌های بالا این روند با کندی مواجه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج