بسته‌های ورودی به امانات پستی گمرک باشماق 38 درصد کاهش یافت


بسته‌های ورودی به امانات پستی گمرک باشماق 38 درصد کاهش یافت

سنندج - ایرنا - ناظر گمرکات کردستان گفت: تعداد بسته‌های ورودی به گمرک امانات پستی واقع در مرز بین‌المللی باشماق مریوان در سال جاری 38 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرد.

بختیار رحمانی‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا علاوه بر کاهش تردد مسافران از این مرز بین المللی، تعداد بسته‌های امانت ورودی و خروجی هم در مرز باشماق نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی تعداد بسته های ورودی و خروجی از گمرک امانات پستی در مرز باشماق مریوان را ۹۴۷ بسته اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد، ۸۶۸ بسته خروجی و مابقی هم ورودی بوده است.

ناظر گمرکات کردستان با اشاره به اینکه ارزش دلاری بسته‌های ورودی ۱۹ هزار و ۲۳۸ دلار بوده است، افزود: تعداد بسته‌های ورودی به گمرک امانات پستی باشماق از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر تعداد ۳۸ درصد و از لحاظ ارزش دلاری هم ۴۸ درصد کاهش داشته است.

رحمانی‌پور اضافه کرد: تعداد بسته‌های خروجی از گمرک امانات پستی باشماق هم طی این ایام در مقایسه با سال مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده ضمن اینکه میزان ورود و خروج خودرو هم با توجه به شرایط ایجاد شده و شیوع ویروس کرونا نسبت به سال گذشته کاهش ۹۳ درصدی داشته است.

گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است، گمرکات استان کردستان با شعب سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی