دورهمی‌های خانوادگی بیشترین نگرانی را برای ما ایجاد کرده است


دورهمی‌های خانوادگی بیشترین نگرانی را برای ما ایجاد کرده است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌های خانوادگی بیشترین نگرانی را برای ما ایجاد کرده است، گفت: انتظار داریم مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی جدیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا «هوشنگ بازوند» روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست دکتر روحانی و با حضور استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، افزود: نتایج مطالعات انجام شده در وزارت بهداشت نشان می‌دهد که بیشترین نگرانی‌ها در موج سوم از دورهمی‌ها، شب‌نشینی‌ها و گردهمایی‌های کوچک خانوادگی است.

وی تاکید کرد: براین اساس در آستانه شب چله و در ۲ هفته پایانی آذرماه که احتمال شب‌نشینی و دورهمی‌های خانوادگی بیشتر است، از همه مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامتی بزرگان خانواده امسال را مستثنی نمایند و از دید و بازدیدها بکاهند.

وی گفت: پدربزرگ و مادربزرگ ها از فرزندان بخواهند که نیازی نیست امسال حتماً برای این سنت قدیمی و در این شب های پاییزی به منزل بزرگان مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: از مردم فهیم، همدل و قدرشناس استان به دلیل همراهی مناسب در اجرای طرح محدودیت ها و رعایت توصیه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، عدم تردد ضروری و رعایت فاصله اجتماعی صمیمانه سپاسگزارم.

تنها یک شهر قرمز داریم

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: در ابتدای آذرماه ۶ شهرستان قرمز داشتیم و امروز با تلاش های کادر بهداشت و درمان، مردم، کسبه و همه نهادها فقط یک‌ شهرستان قرمز داریم که البته این موضوع نباید سبب شود مردم تصور کنند شرایط عادی است، بلکه مراقبت ها باید تشدید شود.

بازوند با بیان اینکه همه مردم استان باید در رعایت توصیه های بهداشتی جدیت داشته باشند؛ خاطرنشان ساخت: از مردم و فرماندار سنقر و کلیایی تقاضا داریم توصیه های بهداشتی با جدیت بیشتری رعایت کنند که محدودیت ها و ممنوعیت ها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: وضعیت شهرستان هرسین نازنجی است اما حالت ناپایدار دارد و ممکن است با غفلت به شرایط قرمز برسد.

تمدید منع تردد شبانه

استاندار کرمانشاه از تمدید منع ترددهای شبانه در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: از ساعت ۲۱ تا چهار صبح تردد در شهرستان کرمانشاه ممنوع است و ممنوعیت ورود پلاک های غیربومی در شهرهای نارنجی نیز مانند شرایط قرمز است.

وی اظهار داشت: ادارات و دستگاه‌های دولتی ضروری در شهرهای نارنجی با تشخیص بالاترین مقام مسوول(در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک سوم کارکنان و دستگاه‌های غیرضروری تا یک دوم کارکنان فعالیت می‌نمایند.

بازوند به تجربه اعمال محدودیت ها و ممنوعیت ها در ۱۵ روز گذشته اشاره کرد: تعداد مبتلایان و فوتی ها کاهش داشته است و به کمتر از ۶۰۰ نفر رسیده است.

کرونا جان ۱۱ کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان را ۱۱ نفر شامل چهار نفر شهرستان کرمانشاه، ۲ نفر شهرستان روانسر، یک نفر شهرستان اسلام آباد غرب، یک نفر شهرستان سنقر و کلیایی، یک نفر شهرستان هرسین، یک نفر شهرستان پاوه و یک نفر شهرستان گیلانغرب اعلام کرد و گفت: مجموع جان باختگان از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان به هزار و ۳۰۵ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» افزود: همچنین در شبانه روز گذشته ۲۳ مورد بیمار مثبت بستری و ۴۵ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

او همچنین اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۸۳ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل