قطع شبانه درختان چنار، معضل جدید خیابان‌های خلوت گنبدکاووس است


قطع شبانه درختان چنار، معضل جدید خیابان‌های خلوت گنبدکاووس است

گنبدکاووس - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری گنبدکاووس گفت که قطع شبانه درختان چنار خیابان‌های خلوت برای فروش به کارگاه‌های تولید زغال یا ورق فشرده نئوپان، معضل جدید این شهر و نیازمند اعمال جریمه بیشتر برای متخلفان است.

هوشنگ ابراهیم‌بیگی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۲ هفته اخیر چندین اصله درخت چنار در محدوده بلوار امامزاده یحیی بن زید(ع) و خیابان حافظ جنوبی شهر گنبدکاووس قطع شد.

وی بیان کرد: پیگیری ها نشان می دهد سودجویان درختان را با اره دستی و یا موتوری قطع کرده و تنه درخت را با قیمت هر کیلوگرم ۱۲ تا ۱۵ هزار ریال به فروش می رسانند.

ابراهیم‌بیگی افزود: ماموران شهرداری با اقدامات مراقبتی، موفق به شناسایی عامل قطع این درختان شده و پرونده‌ای برای وی تشکیل دادند اما هنوز دستور توقیف خودروی جابه جایی تنه درختان یا دستگیری فرد متخلف صادر نگردید.

معاون خدمات شهری شهردار گنبدکاووس ادامه داد: تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ در پیشگیری از اقدامات مشابه دیگر موثر خواهد بود.

وی یادآور شد: قطع درختان چنار و نارنج در گنبد از یکسال قبل آغاز شده و تاکنون تعدادی از متخلفان شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.

قطع شبانه درختان چنار، معضل جدید خیابان‌های خلوت گنبدکاووس است

ابراهیم بیگی ادامه داد: جریمه حداکثر ۱۰ میلیون ریال برای قطع درختان بازدارنده نیست و استفاده از احکام جایگزین مانند کاشت درخت و نگهداری از آن می تواند تاثیر بیشتری بر جلوگیری از اقدامات مشابه داشته باشد.

وی همچنین از اجرای طرح پلاک کوبی درختان در گنبدکاووس برای مراقبت و نیز جلوگیری از قطع آنها خبر داد و افزود: اقدامات اولیه برای اجرای این طرح آماده شده و در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.

ابراهیم بیگی از شهروندان گنبدکاووس خواست در صورت مشاهده قطع درخت توسط افراد سودجو مراتب را به شهرداری اطلاع دهند.

گنبدکاووس افزون بر ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و ۲۸ کیلومترمربع وسعت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند