١٥ نقطه البرز در معرض خطر سیلاب قرار دارد


١٥ نقطه البرز در معرض خطر سیلاب قرار دارد

کرج - ایرنا - دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز گفت: ١٥ نقطه این استان که احتمال بروز سیلاب در آنها وجود دارد، شناسایی شده است.

محمد رضا فلاح نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براین اساس با هماهنگی دستگاه های متولی تلاش شده که به منظور جلوگیری از بروز خطرات جانی و به حداقل رساندن خسارت های احتمالی اقدامات لازم در این محدوده ها برای مقابله با این حادثه طبیعی صورت گیرد.
وی ادامه داد: تعیین تکلیف جریان آب عبوری از کنارگذرشمالی کرج به سمت مناطق مسکونی و شهری پایین دست، بازگشایی دهانه های پل تاریخی شاه عباسی بر روی رودخانه کرج در منطقه حصار ،لایروبی کامل رودخانه دلمبر به خصوص در شهرک یاس تا دانشگاه خوارزمی کرج از جمله اقدامات مورد تاکید در این زمینه است.
فلاح نژاد گفت: ایمن سازی و اصلاح سرریزهای بندهای احداث شده بر رودخانه آتشگاه (پارک کوهستان)، باغستان غربی و ایمن سازی ساحل راست رودخانه کرج در پایین دست پل حامی به منظور پیشگیری از پخش سیل درمنطقه مسکونی کلاک ازدیگر اقدامات مورد تاکید دراین زمینه است.
وی یادآورشد: همچنین با توجه به افزایش بارش ها در تلاش هستیم تا اقدامات موثری را درشهرستان رانش زا طالقان پس از مطالعه و بررسی بیشتر اعمال که هماهنگی های لازم در این زمینه به عمل آمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج