177 کودک خیابانی زیر چتر حمایت بهزیستی البرز هستند


177 کودک خیابانی زیر چتر حمایت بهزیستی البرز هستند

کرج – ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان البرز با اعلام اینکه 177 کودک خیابانی و کار زیر چتر حمایتی بهزیستی هستند، گفت: براساس بررسی ها بیشتر این کودکان در رده سنی 6 تا 11 سال قرار دارند.

اسدالله حیدری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفت نفر از مجموع این ۱۷۷ کودک خیابانی و کار زیر ۶ سال ، ۵۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۴ سال و ۳۸ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال هستند.

وی ادامه داد: رابطه معکوس سن و میزان حضور کودکان در خیابان ممکن است نشانگر این مطلب باشد که کودکان با افزایش سن وارد کارگاه های زیر زمینی یا سایر مشاغلی می شوند که کمتر در معرض دید بوده و امکان شناسایی آنها توسط مراکز فعال دراین زمینه کاهش می یابد.

حیدری گفت: با توجه به فراوانی زیاد کودکان خیابانی در سنین دبستان می توان گفت اساسی ترین نکته تمرکز بر موضوع پیشگیری از بروز این پدیده در سن دبستان است .

وی افزود: فرهنگسازی درسطح جامعه و جلب حمایت های مردمی ، ارایه آموزش های لازم به اولیاء و تاکید بر اجباری بودن تحصیل کودکان می تواند زمینه های مورد نیاز برای منع کار کودکان را فراهم کند.

حیدری یاد آورشد: ۴۴.۷ درصد این کودکان در سطح تحصیلی ابتدایی هستند ۳۶.۷۲درصد آنان ترک تحصیل داشته اند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان داشت: فرار از منزل ، زندگی و کار درخیابان ، فقط کار درخیابان ، بدسرپرستی ( بدون فرار) از مشکلات کودکان کار وخیابان پذیرش شده دربهزیستی این استان به شمارمی رود.

وی اظهار داشت: از مجموع این ۱۷۷ کودک ،۱۱۲ نفر غیرایرانی بوده و ۸۰.۷۹درصد کودکان خدمت گیرنده از مراکز کودکان خیابانی تحت نظارت اداره کل بهزیستی پسر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج