استان مرکزی در نرخ تورم دوازده ماهه خانوارهای کشور دوم شد


استان مرکزی در نرخ تورم دوازده ماهه خانوارهای کشور دوم شد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: بررسی شاخص نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان 99 نشان می‌هد که این استان رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

« سعید فرخی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان‌های کشور توسط مرکز آمار منتشر شده که بر این اساس کمترین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ۹۹ به ترتیب مربوط به استان آذربایجان غربی با نرخ تورم ۲۵ و چهار صدم درصد و استان مرکزی با نرخ تورم ۲۶ درصد است.

وی ادامه داد: کمترین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ۹۹ برای خانوارهای شهری مربوط به استان های آذربایجان غربی و خراسان رضوی با ۲۵ و چهار صدم درصد، استان مازندران با ۲۵ و هفت صدم درصد و استان مرکزی با ۲۵ و هشت صدم درصد است.

فرخی ادامه داد: استان مرکزی در دوازده ماهه منتهی به آبان ۹۹ برای خانوارهای روستایی نیز ششمین استان دارای کمترین نرخ تورم است.

وی با اشاره به راهبرد کارگروه رفع موانع تولید استان نیز گفت: در این کارگروه با توجه شرایط موجود سعی شده تا مشکلات کارآفرینان و تولیدکنندگان دسته بندی و پس از طرح موضوع به صورت کارشناسی حل و فصل شود.

استان مرکزی با ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور است و رتبه نخست تنوع محصولات صنعتی ایران را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی