آموزش حضوری در مدارس خراسان رضوی این هفته نیز تعطیل است


آموزش حضوری در مدارس خراسان رضوی این هفته نیز تعطیل است

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش حضوری در مدارس این استان به دلیل شیوع بیماری کووید19 تا پایان هفته کنونی تعطیل است.

قاسمعلی خدابنده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ آذر ماه جاری همانند دو هفته گذشته آموزش درسی به شکل غیرحضوری و از طریق آموزش از راه دور و آموزش مجازی و از طریق شبکه شاد برای دانش‌آموزان خواهد بود.

وی ادامه داد:خدمت‌رسانی به مردم متوقف نخواهد شد و نیروهای اداری در مناطق نارنجی به صورت ۵۰ درصد و در مناطق قرمز با حداقل نیرو در ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هیچ یک از مدارس و آموزشگاه‌های غیر دولتی از این قاعده مستثنی نیستند و در صورت برگزاری کلاس حضوری برخورد لازم با مسوولان آنها انجام خواهد شد.

خدابنده افزود: تمامی مدیران مدارس برای پیگیری استمرار آموزشهای مجازی به نحو مطلوب برنامه ریزی خواهند کرد.

وی روند آموزش از راه دور و مجازی را برای دانش‌آموزان استان خراسان رضوی مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: ۴۰ درصد دانش‌آموزان استان فاقد تجهیزات نوین آموزشی هستند اما تلاش شده از طریق طراحی و توزیع درسنامه‌های مختلف ، لوح‌های فشرده آموزشی و نیز آموزش تلویزیونی این خلاء پر شود.

طی دو هفته گذشته نیز آموزش حضوری در مدارس استان خراسان رضوی تعطیل بود.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش آموز است که این تعداد حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و با فوت ۳۴۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و ۶۹۵ تن رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند