جنوب شرق تهران؛ رونمایی از 352 واحدمسکن تا بازگشایی کارخانه شیر


جنوب شرق تهران؛ رونمایی از 352 واحدمسکن تا بازگشایی کارخانه شیر

تهران- ایرنا- شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران در هفته گذشته شاهد اتفاقاتی از معارفه فرماندار جدید پاکدشت، ورود دستگاه قضا به بازگشایی مجدد کارخانه وارنای ورامین و رونمایی از 352 واحد مسکونی ویژه مددجویان شهرستان پیشوا بود.

شهرستان‌های جنوب شرق تهران شامل ورامین، پیشوا ،قرچک و پاکدشت در هفته گذشته، رویدادهایی نظیر معرفی فرماندار جدید پاکدشت، بازدید معاون قضایی دادستان کل کشور از کارخانه وارنا، انصراف شهردار منتخب شورای شهر جلیل آباد پیشوا را شاهد بود.

جنوب شرق تهران؛ رونمایی از 352 واحدمسکن تا بازگشایی کارخانه شیر


امیدها برای بازگشایی مجدد کارخانه شیر وارنای ورامین
هفته گذشته سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور از کارخانه شیر وارنا ورامین بازدید کرد تا امیدها برای بازگشایی مجدد این کارخانه پس از دو سال زنده شود.

علیرضا شمس دادستان عمومی و انقلاب در جریان این بازدید اظهار کرد: این کارخانه در سال‌های گذشته به دلیل برخی از مشکلات مالی تعطیل و از سال ۹۷ تاکنون شرایط شروع مجدد فعالیت آن فراهم نشده است که این امر علاوه بر بیکاری کارگران، مشکلاتی را در حوزه تولید شهرستان به وجود آورده است.

وی افزود:از حدود دو سال گذشته تاکنون، دادستانی شهرستان ورامین با ورود جدی به موضوع کارخانه وارنا، تلاش کرده تا شرایط رفع مشکلات این کارخانه را فراهم کند که با توجه به رویکرد آیت الله رئیسی رئیس دستگاه قضا در رفع موانع تولید و تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عملی شدن شعار جهش تولید، این عزم در مسوولان قضایی و اجرایی ورامین به وجود آمده تا کارخانه وارنا مجددا راه اندازی شود.

تعطیلی بدون هماهنگی بانک‌ها و دردسرهای مردم ورامین

در هفته گذشته برخی از شعب بانک مستقر در ورامین بدون هماهنگی فرمانداری شهرستان اقدام به روزبندی و تعطیلی در روزهای خاص کردند که این امر به ازدحام بیش از پیش مردم در شعب باز شد.

فرماندار ورامین این اقدام را بدون هماهنگی با مجموعه شهرستان دانست و خواستار فعالیت دائمی بانک‌ها بر اساس اعلام ستاد مل کرونا شد.

تجهیز مساجد منتخب ورامین به دستگاه‌های تشخیص کرونا، پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و آغاز عملیات احداث خط چهارم قطار حومه‌ای در حوزه ورامین پس از دو بار تعطیلی توسط شهرداری از وقایع مهم هفته گذشته در شهرستان ورامین بود.

جنوب شرق تهران؛ رونمایی از 352 واحدمسکن تا بازگشایی کارخانه شیر


معرفی فرماندار جدید پاکدشت

هفته گذشته با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، مهدی یوسفی جمارانی که پیش از این فرماندار فیروزکوه بود، به عنوان فرماندار جدید پاکدشت معرفی و از تلاش‌های هادی تمهیدی فرماندار سابق این شهرستان تقدیر شد.

هادی تمهیدی به عنوان فرماندار جدید شهرستان بهارستان معرفی شد.

کشف ۷۲۰ حلب روغن نیمه جامد، کشف ۲۰ هزار لیتر روغن غیربهداشتی، اجرای پویش نذر خون با حضور ۱۰۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر و معلمان پاکدشتی، کشت ۱۳۷ هکتار کلزار در مزارع پاکدشت و برگزاری مراسم یادبود شهید فخری‌زاده از دیگر اتفاقات هفته گذشته در پاکدشت بود.

جنوب شرق تهران؛ رونمایی از 352 واحدمسکن تا بازگشایی کارخانه شیر


رونمایی از ۳۵۲ واحد مسکونی مددجویان کمیته پیشوا

هفته گذشته با حضور رئیس کمیته امداد کشور، از ۳۵۲ واحد مسکونی ویژه مددجویان در شهرستان پیشوا رونمایی شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این مراسم گفت: با اختصاص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار، ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد در سال ۱۴۰۰ ساخته و تحویل داده خواهد شد.

سید مرتضی بختیاری روز پنج شنبه در آیین رونمایی از ۳۵۲ واحد مسکونی درشهرستان پیشوای استان تهران، افزود : توانمندسازی مددجویان از وظایف اصلی کمیته امداد است اما خدمت مادام‌العمر به سالمندان و بیماران صعب العلاج از برنامه‌های اصلی این کمیته به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال در راستای توانمند سازی مددجویان از دیگر وظایف کمیته امداد به شمار می‌رود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۴ هزار شغل برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش ایجاد شده که بنابر پیش بینی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این رقم تا پایان امسال به ۲۰۰ هزار شغل خواهد رسید.

انصراف نخستین شهردار منتخب جلیل آباد پیشوا

عبدالله میرزایی نخستین شهردار منتخب شهر جدیدالتأسیس جلیل آباد پیشوا تنها چند روز پس از انتخاب از سوی اعضای شورای شهر، از پذیرش این مسوولیت انصراف داد.

میرزایی مشکلات شخصی را دلیل این انصراف اعلام کرد تا شهرجلیل آباد چهار ماه پس از اعلام رسمی ارتقاء، همچنان بدون شهردار اداره شود.

تمدید وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان، آغاز طرح شهید سلیمانی و طرح ناظران سلامت شهرستان جمعیت هلال احمر پیشوا از دیگر اتفاقات هفته گذشته در شهرستان پیشوا بود.

جنوب شرق تهران؛ رونمایی از 352 واحدمسکن تا بازگشایی کارخانه شیر


معرفی رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی قرچک

در هفته گذشته و با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت الاسلام محمد عبدالرحیمی به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی قرچک معرفی شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم گفت: امروز کشور بیش از گذشته به تببین ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی نیاز دارد و این مهم می‌تواند بسیاری از هجمه‌های دشمنان را در مقابله با ایران اسلامی خنثی کند.

حجت الاسلام علی اصغر سهرابی با تقدیر از تلاش‌های رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی قرچک گفت: بنای سازمان تبلیغات در انتخاب رؤسای شهرستان‌ها، رسیدن به اجماع و وحدت نظر در آن منطقه است چرا که این امر موجب پیگیری مسوولین و همراهی گروه‌های مردمی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که در حوزه نظریه‌پردازی و اجرای عملیات، همراه و مکمل مسوولیت ائمه جمعه و جماعات باشیم تا کارکردهای سازمان ارتقاء پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)