اعتبارات طرح‌های آبی استان اردبیل در بودجه 1400 افزایش یافت


اعتبارات طرح‌های آبی استان اردبیل در بودجه 1400 افزایش یافت

اردبیل-ایرنا-معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از افرایش اعتبارات طرح‌های آبی این استان در بودجه پیشنهادی سال 1400خبر داد.

کریم قرایی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات مربوط به حوزه آب استان اردبیل نسبت به لایحه بودجه سال گذشته۳۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در لایحه ارائه شده، مبلغ اعتبار طرح‌های آبی این استان ۲۵۰ هزار و ۵۰۰میلیارد ریال پیش‌بینی شده که این مبلغ در سال گذشته ۷۸۰ میلیارد ریال بوده است.

قرایی به اجرای طرح‌های شبکه‌­های آبیاری و زهکشی سدگیوی، سد سبلان و سد عمارت از محل فاینانس داخلی و استفاده از پتانسیل ماده ۵۶ قانون اشاره کرد و گفت: علاوه بر اعتبارات مذکور به ترتیب مبالغ ۲۱۳میلیارد تومان برای پایاب گیوی، ۶۰میلیارد تومان برای سد سبلان و ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای سد عمارت از این محل اخذ و هزینه خواهد شد.

وی اظهار کرد: تامین منابع مالی طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی با مشارکت بانک‌های کشاورزی و سپه، تامین مالی شبکه سبلان با مشارکت بانک توسعه تعاون و تامین منابع مالی سد عمارت با مشارکت شرکت ملی ساختمان صورت می‌گیرد.

به گفته وی، برابر تضمین‌نامه صادره و تفاهم‌نامه مبادله شده این اعتبارات در چهار قسط مساوی در طول یک سال دریافت خواهد شد و بعد از طی یک سال دوران مشارکت، بازپرداخت این تسهیلات در لوایح بودجه دولت درج و پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: قسط اول تامین مالی شبکه سد گیوی توسط بانک‌های مربوطه دریافت شده و در مرحله هزینه کرد می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !