2 نقاهتگاه بیماران کرونایی در خلخال راه‌اندازی شد


2 نقاهتگاه بیماران کرونایی در خلخال راه‌اندازی شد

اردبیل - ایرنا _ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال گفت: در راستای کمک بسیج به مقابله و درمان بیماران کرونایی 2 نقاهتگاه بیماران توسط بسیج این شهرستان برای استفاده در مواقع بحران کرونا در خلخال راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ جهانبخش عطایی روز پنجشنبه در بازدید از در بازدید این نقاهتگاه‌ها افزود: این مراکز در اجرای طرح شهید سردار قاسم سلیمانی بسیج با عنوان مرکز نقاهتگاهی حضرت زینب (س) و حضرت ابوالفضل (ع) راه‌اندازی شد.

وی با تقدیر از همکاری دانشکده علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های عضو فرماندهی قرارگاه مقابله با کرونا برای تامین امکانات و تجهیزات موردنیاز این مراکز اظهارداشت: ظرفیت پذیرش و بستری ۱۰۰ نفر و ایجاد امکانات اولیه پزشکی و درمانی ، شامل تخت بیمار ،تلویزیون، یخچال و سایر امکانات موردنیاز بیمار در زمان استراحت و درمان پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه خلخال به اعزام تیم‌های بسیج به مناطق شهری و روستایی این شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح از لحاظ بیماریابی و غربالگری جمعیت در مراحل پایانی بوده و بیماران مشکوک کرونایی شناسایی شده از سوی تیم‌های غربالگری بسیج به دانشکده علوم پزشکی معرفی شده و در صورت نیاز به بستری درمان، این افراد در این مراکز نقاهتگاهی بستری و تحت درمان قرار می‌گیرند.

سرهنگ عطایی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهری و روستایی خلخال تحت غربالگری کرونای تیم‌های بسیج قرار گرفته و فرم‌های مربوط به بیماریابی در بین آحاد مختلف جامعه تکمیل شده است، اظهارداشت: از مزیت‌های اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، رصد و بیماریابی خانه به خانه بیماران کرونایی و همچنین ایجاد حساسیت بیشتر در بین مردم برای جدی گرفتن خطر کرونا و رعایت اصل پروتکل‌های بهداشتی است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام