سرانه مطالعه در خوی 1.4مترمربع است


سرانه مطالعه در خوی 1.4مترمربع است

ارومیه- ایرنا-رییس نهادکتابخانه‌های عمومی خوی گفت: سرانه مطالعه در وضعیت استاندارد کشوری به ازای هر یکصدنفر، هشت مترمربع می‌باشد که این عدد در این شهرستان 1.40 مترمربع است.

هادی درستی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد ۹ باب کتابخانه عمومی در سطح شهرستان خوی وجود دارد که از این تعداد پنج باب در شهر خوی و چهار باب دیگر در شهرهای فیرورق، ایواوغلی، دیزج دیز و قطور برای امانت کتاب و اقدامات فرهنگی در حوزه تبلیغ و ترویج کتاب مشغول هستند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۳۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها وجود دارد که به ارائه خدمات مطالعه برای ۶ هزار نفر عضو مشغول هستند.

وی بیان کرد: مجموع مساحت کتابخانه‌های عمومی ۹ گانه شهرستان پنج هزار و ۴۴ مترمربع است که با استاندارد کشوری فاصله داریم و باید با ایجاد کتابخانه های جدید و ترویج آن این رقم را بالا ببریم.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی خوی با اشاره به برخی از مشکلات عمده پیش روی اداره متبوع خود، افزود: عدم وجود کتابخانه مرکزی، نبودکتابخانه در شهرک ولیعصر، کمبود نمادهایی در تشویق کتابخوانی و مطالعه در سطح شهرستان و وجود تنها ۲ جلد کتاب از آیت الله العظمی خویی (ره) در کل این ۹ مجموعه کتابخانه از جمله مشکلات قابل طرح هستند که در حد توان در مرتفع شدن آنها اقداماتی را آغاز کرده ام.

شهرستان ۳۸۵هزارنفری خوی در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و دومین شهر پرجمعیت استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)