یادواره سرلشکر شهید یعقوب علیاری در شاهرود برگزار شد


یادواره سرلشکر شهید یعقوب علیاری در شاهرود برگزار شد

شاهرود – ایرنا - یادواره سرلشکر شهید یعقوب علیاری فرمانده سابق لشکر58 ذوالفقار و یک هزار و814 شهید این لشکر در فضای مجازی برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمد غفاری فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر۵۸ ذوالفقار روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: برگزاری یادواره شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنان که جان خود را نثار کشور و انقلاب کردند، بهترین اقدام فرهنگی در برابر جنگ نرم دشمنان است که حیات و تداوم حرکت انقلاب اسلامی را تضمین می نماید.

وی با بیان اینکه شهید علیاری از همان ابتدای خدمت در لشکر ۵۸ ذوالفقار در هرکجا که حضور داشت موثر و استادی بسیار متبحربود، اظهار داشت: ۱۳ آذرماه سالروز شهادت تکاور گمنامی است که صدام برای اسیر کردنش جایزه تعیین کرده بود.

امیر غفاری با اشاره به اینکه پادگان نظامی لشگر ۵۸ تکاور در شاهرود به نام این شهید بزرگوار مزین شده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به پاس فداکاری‌ها و خدمات ارزنده شهیدعلیاری در جنگ، ۲ بار نشان فتح را به او اهدا کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار با اشاره به اینکه شهیدعلیاری ترکش‌ها و آسیب‌های زیادی از دفاع مقدس به یادگار داشت ، ابراز داشت: وی جانباز ۷۰ درصد بود که بارها تحت عمل جراحی قرار گرفت و در سال ۱۳۸۵ بر اثر مصدومیت شیمیایی به شهادت رسید.

تلاوت قرآن، مداحی، سخنرانی ، پخش نماهنگ ، عکس و متن نوشته و تجلیل از خانواده معظم این شهید از مهمترین برنامه های این یادواره بود.

شهید یعقوب علیاری در سال ۱۳۱۸ در شهر ارومیه به دنیا آمد، وی از فرماندهان جنگ تحمیلی و بنیانگذار لشکر۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود بود.

هم اکنون پیکر مطهر شهید علیاری، در قطعه ۲۹ بهشت زهرا تهران در جوار امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی آرام گرفته و میعادگاه عاشقان و عارفان و دلسوختگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی