افزون بر یک‌هزارو 300 حلقه لاستیک خودرو در زنجان کشف شد


افزون بر یک‌هزارو 300 حلقه لاستیک خودرو در زنجان کشف شد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: تعداد یک هزار و 319 حلقه لاستیک خودروی سبک و سنگین احتکار شده طی یک هفته اخیر از سوی پلیس این استان، کشف و ضبط شد.

سردار رحیم جهانبخش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۳۸ حلقه از این تعداد لاستیک های کشف و ضبط شده به صورت احتکار شده از یک انبار و ۴۸۱ حلقه مابقی نیز که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود در حین قاچاق از یک دستگاه کامیون به دست آمد.

وی با بیان اینکه کشف این تعداد لاستیک خودروهای سبک و سنگین در زنجان در راستای مقابله با احتکار کالاهای اساسی و ورود کالای قاچاق به کشور صورت گرفت، اظهار داشت: کارشناسان پلیس، ارزش تقریبی این تعداد لاستیک کشف و ضبط شده از ماموران پلیس اقتصادی این استان را ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند

سردار جهانبخش با تاکید براینکه پلیس در امر مبارزه با احتکار و قاچاق کالا بسیار جدی است، افزود: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک پیرامون احتکار و قاچاق کالا توسط افراد سودجو و فرصت طلب، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات لازم قانونی به عمل آید.

انهدام باند حفاری غیرمجاز در ابهر

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر نیز از دستگیری سه حفار غیرمجاز خبر داد و گفت: از این متخلفین یک دستگاه لپ تاب، یک دستگاه تبلت و یک دستگاه گنج یاب با متعلقات از درون خودروی پیکان وانت که به همین منظور استفاده می شد به دست آمد.

سرهنگ محمد مهدیخانی افزود: در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت افرادی در حوزه استحفاظی این شهرستان به قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: علاوه بر کشف و ضبط این تعداد آلات و ادوات حفاری، در بازرسی بدنی یکی از متهمان دستگیر شده تعداد ۲۸ برگ چک پول ۵۰۰ هزار ریالی و ۳۹ برگ اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی تقلبی (در مجموع مبلغ ۱۷۹ میلیون ریال) به دست پلیس افتاد.

مهدیخانی با بیان اینکه این عملیات از سوی ماموران یگان امداد شهرستان ابهر انجام شد، افزود: هر سه متهم دستگیر شده پس از تشکیل و تکمیل پرونده به همراه اموال مکشوفه به مرجع قضایی تحویل شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با تقدیر و تشکر از همکاری خوب مردم در دستگیری به موقع اعضایی این باند از مردم خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود در رابطه با سودجویان و غارتگران بیت المال و اموال فرهنگی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمین و بزهکاران اقدام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید