پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دمای هوا در همدان


پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دمای هوا در همدان

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با فعالیت یک سامانه بارشی و بارش باران و ریزش برف در ارتفاعات، دمای هوای شهر همدان از ابتدای هفته آینده به زیر صفر درجه کاهش می یابد که این امر به احتمال زیاد موجب یخ زدگی سطح معابر خواهد شد.

محمد حسن باقری شکیب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش پراکنده باران و مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی در آسمان استان همدان، از عصر روز شنبه تقویت شده و در پی آن شاهد افزایش بارش باران و همچنین ریزش برف در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی خواهیم بود.

باقری شکیب عنوان کرد: این سامانه بارشی به تدریج از شامگاه یکشنبه از آسمان استان خارج می‌شود که به دنبال آن دمای بیشتر نقاط استان همدان بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد به نحوی که کمینه دما در برخی نقاط به چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر خواهد رسید.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ملایر با ۱۱ و نهاوند با ۱۰ میلی متر بیشترین بارش ها را در سطح استان داشته‌اند و میزان بارندگی شهر همدان نیز سه میلی متر ثبت شده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه با صفر درجه‌سانتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان بودند..

باقری شکیب با اشاره به اینکه نوسان دمای هوای شبانه و روزانه شهر همدان چهار درجه سانتی گراد گزارش شده، اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای همدان طی ۲۴ ساعت گذشته ترتیب ۶ و ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان به دلیل وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستانی سرد، پر برف و باران و تابستانی معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر