رصد زیستگاه‌های آبی و تالابی استان اردبیل


رصد زیستگاه‌های آبی و تالابی استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: زیستگاه‌های آبی و تالابی این استان از نظر وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مهاجر بطور مستمر رصد و پایش می‌شود.

به گزارش ایرنا ، سعید شهند روز چهارشنبه در بازدید میدانی از تالاب میل مغان در شهرستان اصلاندوز افزود: پایش مستمر وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مهاجر در تالاب ها، آبگیرها و سایر زیستگاه‌های آبی استان اردبیل با همکاری اداره کل دامپزشکی در حال اجرا است و وضعیت زیستی پرندگان مهاجر وحشی به طور مرتب به اداره کل دامپزشکی استان جهت بررسی و اظهارنظر فنی و کارشناسی گزارش می‌شود.

سعید شهند گفت: تالاب‌های استان همه ساله میزبان هزاران پرنده مهاجر در بیش از ۷۲ گونه است که جهت زمستان گذرانی از عرض‌های شمالی کره زمین وارد استان اردبیل می‌شوند.

او همچنین به به مشاهده صرفا ۲ قطعه لاشه پرنده وحشی از گونه قوی فریادکش و یک قطعه لاشه از گونه کاکایی در بین جمعیت پرندگان وحشی در تالاب میل مغان اشاره کرد و افزود: لاشه‌های مربوطه جهت بررسی فنی و کارشناسی به اداره کل دامپزشکی استان ارسال و برابر اطلاعیه رسمی اداره کل دامپزشکی استان وجود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در منطقه میل مغان مثبت اعلام شده است.

تالاب سد میل مغان با ۱۵۰ هکتار وسعت بزرگترین تالاب شمال استان اردبیل است که همه ساله میزبان هزاران قطعه از انواع گونه‌های پرندگان مهاجر می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا