طرح زیست فردی و اجتماعی کرونایی علوم پزشکی زنجان تدوین شد


طرح زیست فردی و اجتماعی کرونایی علوم پزشکی زنجان تدوین شد

زنجان - ایرنا - سرپرست مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت: این واحد دانشگاهی با نظر جمعی صاحبنظران امر استان طرح زیست فردی و اجتماعی جدید متاثر از کرونا همزیستی با کرونا را برای اجرایی و عملیاتی کردن آن تدوین کرده است.

دکتر مصطفی محمدی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان افزود: ایران جزء ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست و طبیعی است که دولت و مدیران و همه مردم متناسب با این شرایط و موضوع توانمندی و مهارت‌های لازم برای زندگی و مدیریت بحران را داشته باشند.

وی اظهار داشت: بر این اساس باید مسیر شفافیت و صداقت را در پیش گرفت و شکاف بی‌اعتمادی را پر کرد و اجازه گسترش آن را نداد.
این مسؤول ادامه داد: ماهیت بیماری کرونا طوری است که بخاطر عدم قطعیت، بر تناقضات و شک و تردیدها دامن زده و در این راستا باید به جای انتظار بازگشت به سبک گذشته، برای زندگی در شرایط جدید و دنیای جدید فکر و برنامه‌ریزی کرد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا استان زنجان با تاکید براینکه باید شفاف‌سازی کرد تا همه درک درستی از واقعیت‌ها داشته باشند و تغییر را بپذیرند گفت: کرونا فرصت بزرگی را برای تغییر و تحول ایجاد کرده است که نباید این فرصت از بین برود.

وی اظهار داشت: این طرح با مشارکت و همکاری اصحاب رسانه و اساتید صاحب‌نظر در ۶ محور حکمرانی با رویکرد تجدیدنظر در سیاست‌ها و برنامه و بودجه با اولویت کرونا و محوریت سلامت، مشوق‌ها و حمایت‌های قانونی، مالی و مالیاتی، حمایت عملی از اقشار نیازمند، آسیب‌پذیر و در معرض آسیب، سبک مدیریتی با رویکرد جهادی و انقلابی و پاک‌دست و دارای مهارت اجرا می شود.

محمدی، توانمندی و انگیزه خدمت و مدیریت بحران، سبک کسب و کار با رویکرد دانش‌بنیان، کسب و کارهای کوچک و متوسط زودبازده، مشاغل خانگی، فناورانه، نوآورانه و کارآفرینانه، سبک زندگی با رویکرد تبدیل خانه به کانون تربیت و انسان‌سازی، و تولید و تدریس و آموزش و پژوهش، برنامه عملیاتی و نقشه راه فرهنگی، هنری و اجتماعی با رویکرد حضور و مشارکت حداکثری مردم و گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، تدوین و اجرای برنامه‌ها و رسانه‌ها و نقش‌آفرینی بیش از پیش آنها در مدیریت بحران و اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی با برنامه عملیاتی موردنظر و دستگاه‌های اصلی متولی و همکار را از دیگر طرح پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی استان در این راستا ذکر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم