پیشکسوت بسکتبال: دیدار ایران و سوریه در بدترین زمان برگزار شد


پیشکسوت بسکتبال: دیدار ایران و سوریه در بدترین زمان برگزار شد

تهران- ایرنا- پیشکسوت بسکتبال، گفت: بازیکنان تیم ملی از شرایط مسابقه دور بودند و دیدار ایران با سوریه در بدترین زمان ممکن برگزار شد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی بسکتبال ایران در چارچوب پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ از گروه E که به طور متمرکز در دوحه پایتخت قطر برگزار شد با تیم‌های بسکتبال عربستان و سوریه دیدار کرد که در بازی اول در مقابل عربستان پیروز و در دیدار دوم در مقابل سوریه تن به شکست داد.

«اسدالله کبیر» روز چهارشنبه در خصوص شکست غیرمنتظره تیم ملی بسکتبال ایران مقابل سوریه، اظهار داشت: تیم ملی طی زمان یک هفته جمع و جور شد و بازیکنان آن با ناهماهنگی به این مسابقات رفتند. من تا به حال تیم ملی را تا این حد بد ندیده بودم. بازیکنان خودشان نبودند در حالی که در مسابقات دیگر کیفیت خود را به خوبی نشان داده بودند اما در دیدار با سوریه نتوانستند کیفیت خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: موضوع کرونا و نبودن بازیکنان بزرگ نیز در این شکست تاثیرگذار بود. این مسابقات در بدترین زمان برگزار شد چرا که لیگ برتر بسکتبال تنها یک هفته برگزار شده بود و بازیکنان تیم ملی در شرایط بازی قرار نداشتند.

سرمربی اسبق تیم بسکتبال شهرداری گرگان، اضافه کرد: تیم سوریه نیز به خوبی برای این مسابقات تدارک دیده بود. آن‌ها دیدارهای دوستانه خوبی برگزار کرده بودند و وجود یک بازیکن آمریکایی در این تیم نیز بسیار تاثیرگذار بود.

وی افزود: در ورزش بسکتبال اینگونه باخت‌ها پیش می‌آید. «محمد جمشیدی» و «بهنام یخچالی» در ۲ دیدار عملکرد متفاوتی داشتند. آن‌ها نتوانستند کیفیت اصلی خود را به نمایش بگذارند. یخچالی یکی از ستاره‌های لیگ آلمان است اما این مسائل پیش می‌آید که یک بازیکن روزش نباشد.

کبیر خاطر نشان کرد: گاهی اوقات یک تیم نمی‌تواند مانند همیشه بازی کند. تیم ملی ایران در دیدار برابر سوریه، اشتباهات مبتدیانه‌ای داشت اما بازهم می‌گویم که در بسکتبال همچین اتفاقاتی پیش می‌آید و باید ببینیم چاره کار چیست و به فکر دیدارهای بعدی باشیم.

وی در ادامه در خصوص نبود بازیکنانی همچون «حامد حدادی»، ‌ «صمد نیکخواه بهرامی» و «ارسلان کاظمی» در تیم ملی، گفت: بازیکنان مشکلی از بابت موقعیت درست کردن، نداشتند. فضاهای گلزنی بسیار در این دیدار وجود داشت اما بازیکنان دقت لازم نداشتند. حدادی بهترین نفر در پست پنج آسیا است و نبودش به تیم لطمه می‌زند. «آرون گرامی‌پور» در این پست نتوانست بازی خودش را انجام دهد. او در بازی‌های پیشین تیم ملی به خوبی می‌توانست در دقایقی که حدادی به بیرون می‌آمد، به تیم ملی کمک کند اما در دیدار سوریه نتوانست خوب بازی کند زیرا از شرایط بازی دور بود.

پیشکسوت بسکتبال تصریح کرد: به نظر من با این شکست چیزی را از دست ندادیم و می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست سهمیه دور بعدی را کسب کنیم.

کبیر در پاسخ به این پرسش که بعد از رفتن نسل طلایی تیم ملی از این تیم چه باید کرد، گفت: استعدادهای زیادی داریم اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که یک سری مسائل در این خصوص مربوط به باشگاه‌ها است. باید در این مورد کار اصولی و برنامه‌ریزی مدون انجام گیرد. فدراسیون با توجه به بودجه‌ای که دارد با محدودیت‌های مختلفی مواجه است و باشگاه‌ها باید در امر آینده‌سازی تیم ملی کمک کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه