فرماندار انزلی :برای ریشه کنی کرونا باید جمعی حرکت کنیم


فرماندار انزلی :برای ریشه کنی کرونا باید جمعی حرکت کنیم

رشت - ایرنا - فرماندار انزلی گفت : برای ریشه کن شدن کرونا باید با کمک همدیگر، همصدا و بصورت جمعی حرکت کنیم و در طرح غربالگری سلامت هم همه باید مشارکت فعال داشته باشند.

اسماعیل میرغضنفری سه شنبه در جلسه مرحله چهارم طرح غربالگری سلامت شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت : وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیماری و قطع زنجیره انسانی انتقال؛ مرحله چهارم طرح غربالگری را برای شناسایی و جداسازی افراد ناقل را در امتداد طرح های گذشته اجرایی کرده است.
وی تصریح کرد : وزارت بهداشت و درمان پس از وقفه ای با توجه به عادی سازی روابط در بین مردم و شدت یافتن شیوع ویروس مرحله چهارم طرح غربالگری را برنامه ریزی و برگزار کرد.
وی افزود : در این طرح تیم های سه نفره متشکل از نیروهای بسیج و سپاه، هلال احمر، شبکه بهداشت و نیروهای مردمی شهروندان را نسبت به ابتلا به این ویروس غربالگری می کنند.
میرغضنفری سلامت مردم را از دغدغه های اصلی حاکمیت دانست و تاکید کرد : در این راستا با اجرای این طرح افراد آلوده به ویروس شناسایی می شوند، ویروسی که علاوه بر لطمات جسمی و روحی؛ خسارات اقتصادی و مشکلات معیشتی نیز برای مردم در بر داشته است و تلاش دولت و حاکمیت رفع و کاهش این فشارها و مشکلات است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی نیز در این جلسه اظهار داشت : گام چهارم غربالگری کووید ۱۹ بصورت خانه به خانه اجر می شود و جمعیت ۱۳۹ هزار و ۱۶ نفری نفوس و مسکن انزلی چهره به چهره و از نزدیک مورد بررسی قرار می‌گیرند.
بابک صیاد هدف اصلی این طرح را شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اعلام کرد و افزود : افراد از نزدیک ردیابی سلامت می شوند تا این زنجیره انتقال از هم گسسته شود.
وی ابراز امیدواری کرد : با اجرای این طرح در یک ماه ۸۰ درصد میزان شیوع کرونا و ۳۰ درصد آمار مبتلایان و ۱۰ درد آمار مرگ و میر کووید ۱۹ کاهش یابد و در سه ماه بعد اجرای این طرح ۹۰ درصد میزان انتقال ویروس، ۵۰ درصد تعداد مبتلایان و ۴۰ درصد مرگ و میرها افت نماید.
وی خاطر نشان کرد : از زمان اجرای مرحله چهارم غربالگری کووید ۱۹ تاکنون هزار و ۸۱۰ خانوار توسط نیروهای سپاه، شبکه بهداشت و هلال احمر مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد : ۲۵ نفر از داوطلبین هلال احمر شهرستان در قالب ۱۲ تیم نظارتی از ۴۴۴مورد از اماکن عمومی و اداری شهر بازدید کردند که ۸۰ درصد از خدمت گیرنده ها و ۷۷ درصد از خدمات دهنده ها از ماسک استفاده کرده بودند.
وی همچنین از اختصاص تست راپید در روزهای اخیر خبر داد و گفت : با دریافت راپید تست می توانیم در عرض ۲۰ دقیقه بیماری را تشخیص داده و دیگر نیازی به انجام تست pcr نیست درصورتیکه این تست ها به صورت انبوه در اختیار ما قرار گیرد وضعیت شهرستان را به حالت تثبیت در می آوریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی