حضور 2 تیم از خوزستان در مرحله پایانی لیگ برتر کشتی‌فرنگی کشور


حضور 2 تیم از خوزستان در مرحله پایانی لیگ برتر کشتی‌فرنگی کشور

اهواز - ایرنا - سه نماینده خوزستان با درخشش در رقابتهای لیگ برتر کشتی فرنگی کشور عنوان اول، دوم و چهارم این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا در پایان دور برگشت رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاههای کشور تیم سینا صنعت ایذه مقتدرانه (با کسب چهار پیروزی) و در مجموع دور های رفت و برگشت صدرنشین گروه الف شد.

تیم های فولاد اکسین خوزستان و آریو برزن بهبهان ۲ نماینده دیگر استان با شایستگی هر چه تمام در جایگاه دوم و چهارم مسابقات قرار گرفتند.

به این ترتیب تیمهای سینا صنعت ایذه و فولاد اکسین خوزستان به مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ برتر راه یافتند. این ۲ تیم برای رسیدن به مسابقه نهایی به صورت ضربدری به ترتیب با تیم های دوم و اول گروه ( ب ) رقابت می کنند.

ملک محمد بویری سرمربی تیم سینا صنعت ایذه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از عملکرد بچه راضی بودم، آنها از جان مایه گذاشتند و توانستیم تمام بازی های دور برگشت را با برد پشت سر بگذاریم. شیرینی برد در این پیکارها برایم بیشتر از قهرمانی در مسابقات باشگاه های جهان بود.

وی با بیان اینکه در دور برگشت تیم های فولاد اکسین و رعد ارتش را که کشتی گیران خوبی در اختیار داشتند، پشت سر گذاشتیم گفت: بچه های ما اکثرا جوان و کم تجربه هستند به عنوان مثال وزن ۸۷ کیلوگرم ما که متولد ۷۹ است، همیشه تا دقایق پایانی پنج امتیاز از حریفان عقب بود اما در دور برگشت شاهکار کرد.

سرمربی تیم کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه بیان کرد: در مرحله نیمه نهایی با تیم دوم گروه ب بازی می کنیم که به احتمال زیاد یکی از تیم های کردستان یا دانشگاه آزاد هستند و این موضوه شانس ما را برای صعود به فینال بیشتر می کند. ما هدفمان کسب بهترین نتیجه در این مسابقات است و از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نیمه نهایی، تیممان را تقویت می کنیم گفت: هواداران سینا صنعت نمی توانند شاهد باخت تیمشان باشند و در هر شرایطی از ما برد می خواهند که این موضوع کارمان را سخت تر می کند هر چند باعث ایجاد انگیزه در بین کشتی گیران می شود.

بویری عنوان کرد: مسابقات مرحله نیمه نهایی ۲۴ و ۲۵ آذرماه برگزار می شود که معتقدم اگر قدری با تاخیر مسابقات این مرحله برگزار شود، شرایط برای تیممان بهتر است.

وی در پایان گفت: در کل فدراسیون کشتی ایران کار بزرگی انجام داد و در این وضعیت که تمام مسابقات دنیا تعطیل است، لیگ برتر کشتی را برگزار کرد پس باید گفت که این مسابقات در حد جهانی بود.

در ادامه مجید قائدی سرمربی تیم فولاد اکسین خوزستان گفت: در دور برگشت چهار کشتی گیرمان به کرونا مبتلا بودند، همچنین رامین طاهری و امین کاویانی نژاد ۲ کشتی گیر مطرح خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم و از این بابت ضربه بدی به ما وارد شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف تیم اول گروه ب برویم گفت: اگر مسابقات قدری با تاخیر برگزار شود که کشتی گیران کرونایی و همچنین بازیکنان آسیب دیده ما به مسابقات برسند، می توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم در غیر این صورت شرایطمان سخت می شود.

سرمربی تیم فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: ما دعا می کنیم که مسابقات نیمه نهایی ۲۵ برگزار نشود زیرا بسیاری از کشتی گیرانمان شرایط بازی کردن را ندارند. با توجه به اینکه تیم های دیگر در مرحله نیمه نهایی تیمشان را تقویت می کنند لذا انتظار داریم که مسئولان حمایت کنند تا بتوانیم در برخی اوزان بازیکن جذب کنیم.

وی گفت: قطعا اگر تمام کشتی گیرانمان را در اختیار داشتیم با اختلاف زیاد به مقام نخست می رسیدیم. عظیم گرمسیری در جریان کشتی از ناحیه دست آسیب دید و اکنون در این وزن کشتی گیر دیگری نداریم لذا نیاز به جذب چند مهره خوب داریم.

قائدی افزود: در مرحله نیمه نهایی به احتمال فراوان با تیم ایران مال بازی داریم که هزینه های بسیاری انجام داده و در هر وزن سه کشتی گیر تاپ دارد که کارمان را سخت تر می کند.

در ادامه روح اله دهملایی سرمربی تیم آریو برزن بهبهان گفت: از عملکرد بچه ها در دور برگشت راضی بودم، بسیاری از کشتی گیران ما جوان و برای اولین بار در لیگ برتر به میدان می رفتند. ما هدفمان فرصت دادن به استعدادهای جوان بود که در این امر موفق ظاهر شدیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع مسابقات دور رفت و برگشت عنوان چهارم را به خود اختصاص داده و در لیگ ماندنی شدیم افزود: تلاش می کنیم برای سال آینده بهتر ظاهر شویم و از کشتی بهبهان دفاع کنیم.

سرمربی تیم کشتی آریو برزن عنوان کرد: با توجه به اینکه کشتی کشور در شرایط خاصی است، برگزاری مسابقات لیگ برتر بسیار مفید بود. در صورت عدم برگزاری مسابقات به کشتی گیران ضربه جدی وارد می شد.

وی افزود: ما تیم سیرجان را که در دور برگشت تقویت شده بود شکست دادیم و در بازی آخر با سینا صنعت چون شانسی برای بالا آمدن نداشتیم با ترکیب کاملا جوان برابر این تیم قرار گرفتیم.

دهملایی در پایان گفت: انتظار داریم که مسئولان بیشتر به این تیم مردمی کمک کنند تا بتوانیم نفرات بیشتری را به چرخه کشتی وارد کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل