معاون فرماندار: محدودیت‌های کرونایی بوشهر هفته آینده کاهش می‌یابد


معاون فرماندار: محدودیت‌های کرونایی بوشهر هفته آینده کاهش می‌یابد

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار بوشهر گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی و جمع‌بندیاز از میزان رعایت محدودیت‌ها در این شهرستان به عنوان تنها شهرستان قرمز این استان، پیش‌بینی می‌شود این محدودیت‌ها در هفته آینده کاهش یابد.

هادی اخلاقی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان بوشهر بیان کرد: تصمیم‌گیری در باره محدودیت فعالیت هیچ یک از گروه‌های صنفی استانی به عهده ستاد شهرستانی نیست و افزایش شیوع کرونا در کشور سبب شد دولت ناچار به اعمال محدودیت‌های سراسری شود.

وی افزود: با این حال در جلسات متعدد این نکته منعکس شده‌است که برخی از تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه به ستاد استانی و شهرستانی واگذار شود تا محدودیت‌ها مطابق با ظرفیت، فرهنگ، اقلیم و شرایط هر استان اعمال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بوشهر اظهارداشت: گزارش‌هایی از اثر بخشی محدودیت‌ها در پیشگیری از شیوع کرونا در بوشهر ارائه شده‌است که سبب کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

اخلاقی تاکید کرد: دولت و فرمانداری به وضعیت اصناف بی اعتنا نیست و پلمب واحدهای صنفی برای ما افتخار محسوب نمی‌شود، بلکه گروه‌های نظارت و بازرسی باید تلاش کنند تا با آگاه سازی و زبانی مسالمت‌آمیز اصناف را در پیشگیری از کرونا همراه کنند.

وی ادامه داد: چشم‌اندازی برای پایان کرونا در کشور وجود ندارد و به عزم همگانی و همکاری مردم بویژه اصناف در تصمیم‌گیری‌های ضروری وابسته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بوشهر با بیان این که دولت و علوم پزشکی در همه مقاطع زمانی در ارتباط با آمارهای مبتلایان شفافیت داشته است، گفت: کاهش کارکنان دستگاه‌های دولتی به یک سوم سبب کاهش ارائه خدمت به مردم و سبب نارضایتی عمومی می‌شود و مجموعه دولت پیوسته تلاش کرده‌ است تا از تعطیلی ارائه خدمات خودداری کند.

اخلاقی اظهار کرد: کرونا همچون زلزله‌ای است که روزانه نزدیک به ۴۰۰ قربانی می‌گیرد در حالی که می‌دانیم روزهای آینده نیز این شرایط ادامه دارد، بنابراین نیاز است دستگاه‌ها هم نیروهای خود و هم ارائه خدمت به مردم را مورد توجه قرار دهند.

وی به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست، این طرح که تنها در بوشهر اجرا می‌شود اما با توجه به فعال بودن صنوف، میزان تردد و ناهمگونی جمعیت در شهرهای دویره، عالی‌شهر و چغادک لازم است شرایط با همکاری شهرداری و بخشداری‌ها بررسی و طرح در کل شهرستان عملیاتی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بوشهر ادامه داد: طرح شهید سلیمانی نقش بالایی در شناسایی بموقع مبتلایان به صورت محله محوری دارد و ضروری است این طرح هر چه سریعتر و با جدیت و وجدان کاری متناسب با اهداف طرح اجرا شود.

اخلاقی اعلام کرد: تقدیر و تشکر از پرستاران در معرض بیماری کرونا در بیمارستان‌ها در دستور کار فرمانداری بوشهر قرار دارد و هر هفته از شماری از آنها تجلیل و قدردانی به عمل می‌آید.

در پایان به ترور شهید فخری زاده از سوی جبهه استکبار اشاره و عنوان کرد: این اقدام به معنای واقعی غیر انسانی و ناجوانمردانه روح ملت ایران را خدشه دار کرد و شاید جایگزین چنین نیرویی برای کشور چند دهه به طول بیانجامد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)