هشدار فائوچی درباره موج جدید ابتلا به کرونا


هشدار فائوچی درباره موج جدید ابتلا به کرونا

آنتونی فائوچی، روز یکشنبه درباره افزایش شدید شیب ابتلا به کووید-19 بعد از جشن شکرگزاری که با سفر میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا در سراسر این کشور همراه بود، هشدار داد.

هشدار فائوچی درباره موج جدید ابتلا به کرونابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ آنتونی فائوچی، ایمونولوژیست و چهره علمی بسیار معتبر آمریکایی روز یکشنبه درباره افزایش شدید شیب ابتلا به کووید-۱۹ بعد از جشن شکرگزاری که با سفر میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا در سراسر این کشور همراه بود، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، آنتونی فائوچی، مدیر مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا در شبکه تلویزیونی‌ای بی سی (ABC) این کشور هشداد داد ”در دو یا سه هفته آینده ما شیوع مجددی را شاهد خواهیم بود که به شیوع“ کنونی ابتلا به ویروس کرونا افزوده خواهد شد.
بر اساس داده‌های آژانس کنترل امنیتی در فرودگاه ها، روز قبل از جشن خانوادگی شکرگزاری در آمریکا دست کم یک میلیون و یکصد هزار نفر در این کشور با هواپیما سفر کردند که از آغاز همه گیری در این کشور در ماه مارس، بی سابقه بوده است.
برت جیرویر (Brett Giroir) , معاون وزیر بهداشت آمریکا در شبکه سی ان ان اعلام کرد ”این پایان هفته با این همه سفر به راستی برای ما نگران کننده است“.
این مقام آمریکایی افزود ”بستری‌ها در حال حاضر اوج گرفته و به رقمی نزدیک ۹۵ هزار نفر رسیده است. حدود ۲۰ درصد بیماران بیمارستان را مبتلایان به کووید-۱۹ تشکیل می‌دهند، بنابر این، این دوره بسیار خطرناک است“.
بر اساس اخباری که روزنامه واشنگتن پست منتشر کرده است، به این ترتیب، بستری مبتلایان به کووید-۱۹ در ۴۶ ایالت آمریکا، مانند نوادا، اوهایو یا پنسیلوانیا افزایش یافته است.
طبق شمارش دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، این کشور با بیش از ۲۶۶ هزار مرگ و میر ناشی از کرونا، آلوده‌ترین کشور جهان به ویروس جدید است که شمار مبتلایان آن در روز جمعه از مرز ۱۳ میلیون نفر فراتر رفت.
در چنین فضایی دکتر فائوچی اعلام کرد قصد ندارد از توصیه‌ها به سفر نکردن یا اعمال محدودیت‌های پیش از عید نوئل دست بردارد.
در ایالت کالیفرنیا برای مقابله با اوج گیری ابتلا به کووید-۱۹ محدودیت‌های جدید برقرار شده و در سان فرانسیسکو و لس آنجلس ضمن برقراری منع آمد و شد، تجمعات عمومی و خصوصی از روز دوشنبه ممنوع شده است.
آنتونی فائوچی توصیه کرد ”کافی شاپ‌ها را تعطیل کنید و مدارس را باز نگهدارید“.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل